Måndag

Igår hade jag hudvårdsklass/rådgivning för Anna och några kompisar till henne. Känns bättre och bättre varje gång, även om man självklart har mkt kvar att lära. Försöker fråga om hur folk tycker att det var osv, om det är något som man pratar för mkt om eller om det är något man pratar alldeles för lite om. Ibland får man lite konstruktiv kritik, men oftas är folk bara nöjda. Vet iof inte om jag skulle våga totalsåga någon jag precis träffat, men ändå.;)
Yvonne, som är min är sales director ringde för en stund sedan för att höra lite hur det går med mitt Mary Kay-ande och om jag var intresserad av lite kurs i Jönköping i mitten på Januari. Skulle vara kul att vara med och om jag åker enbart över dagen så betalar man bara för maten.=)

Dagen idag ska jag försöka ägna helt åt att plugga kemii, å se om man lyckas bli nå smart. Är inne på dagens andra kopp kaffe så man kanske blir lite pigg. Ser väl ut som ett bombnedslag på skrivbordet så det får bli det första jag tar tag i innan jag sätter mig. ska försöka få ihop ett humant pluggschema också, så man hinner gå igenom allt innan tentan.=)

Hm.. åsså var det nyår snart, får se om man lyckas få ihop någon liten tjejmiddag lr så. skulle vara kul att träffas några stycken utan att det måste vara världens pratajj. Inte för att jag har festat nånting sedan jag kom hem i jul.. det mesta jag har druckit är en öl å nått glas vin. Var ju inte ens ut på juldagen?! Frågade Linn om hon trodde jag blivit sjuker eftersom jag inte varit sugen på fest, men hon förklarade så fint att det var ju för att hon och Anna inte varit med!=)

Jag är duktig på att fördriva tiden när jag egentligen borde plugga.. såååå nu ska jag slå mig ner med dom kära böckerna.;)

Jag vill ha räkor

Jaa, man kanske skulle satsa på lite räkfrossa när man kommer ner till gbg efter jul?;) Lr fira när tentorna är skrivna tro?

Jullov?

Njae, det har väl inte riktigt känts som ett vanligt jullov... när jag åkte hem från gbg så trodde jag att jag bara skulle slappa och plugga lite under lovet.. Men igår var tredje dagen i rad som jag hoppade in och jobbade lite extra på hemtjänsten.

Kerstie ringde på juldagsmorognen och lät ganska uppgiven när hon frågade om jag kunde jobba på kvällen.  Hälften av personalen hade nämligen drabbats av magsjuka, lagom mysigt. Eftersom jag inte bestämt nått speciellt för kvällen och jag orkade inte riktigt ta tag i det heller så tackade jag ja.=) Vem tackar nej till att jobba och få nån tusing om dagen efter skatt när man är fattig som en kyrkråtta.;)

Julen var alldeles lagom iaf.=) Firade hemma med päronen å brorsan. Fick hela 22 par strumpor (mkt välkommet) 1,5 hyra (ännu mer välkommet) och lite annat smått och gott.=) Ganska skönt att få pengar istället för saker när man blir tvungen att släpa allt på tåget ner till gbg sen.

Nee, om man skulle ta och göra iordning sig inför kvällens hudvårdsklass så man slipper stressa senare.=)

Wiiie! Välkommen hem kära dator.=)

Yes, idag har min dator återvänt till min lyxvåning. Har städat hela dagen idag, hur ska man annars fira in sitt lov.;) Gick upp kl 9.30 för att börja sortera tvätt tills min tvättstugetid kl 10. Har hunnit
- Tvätta alla kläder
- Dammat och dammsugit
- Rensat ur en massa papper å varit ner till återvinningen
- Pantat alla fina ohlburkar
- Bytt sängkläder
- Packat ihop alla skolböcker som ska glo i på "lovet"

 Har lite småsaker som ska ordnas innan jag åker hem.. lite disk åsså själva packningen...:P lite svårt att packa när alla kläder hänger på tork.

Anna och Linn kom förbi lite också.=) gäller att passa på att umgås lite innan man åker hem för julen. Linn stannade inte så länge, hon är galen å har bokat tågbiljett kl 5 imorn lr nått!=P själv åker jag runt 12.40.=)

Nee, ska ta tag i disken så det bara är kläderna kvar imorn, så man slipper gå upp i ottan.

Pluggpluggplugg

Yes, nu är det bara en massa plugg på schemat. Har suttit i skolan nästan hela dagen, men vet inte riktigt om man har fått så mkt gjort för det.:P  man hinner aldrig med tillräckligt.

Hmm.. man börjar bli lite lagom sugen på att jul, ledighet och åka hem dit kylskåpet aldrig är tomt och det aldrig är brist på rester så man slipper laga egen mat.;)

Nee.. man kanske skulle gå hem och laga lite matlådor..=)

Älskade måndag

Yes, idag är det måndag. som vanligt skuttade jag ur sängen när klockan ringde kl 06.25!:D ELLER så snoozade jag till kl 7.05 slängde mig in i duschen, hann knappt blåsa håret och än mindre käka frukost innan jag var tvungen att halvspringa till skolan i regnet. Jag älskar måndagar.

I Fredags var jag å Linn på "Jul på Liseberg" =) mysigt att traska runt bland all belysning och dricka varm chocklad med vispgrädde. Brukar finnas en massa kurer/stånd där dom säljer allt från kanderade mandlar till lax från Dalarna. Joo, faktiskt.. killarna försökte övertala oss att handla lax från nån odling strax norr om Borlänge. Näänä, sånt kan man handla när man är hemma!:P

I lördags blev det födelsedagsmiddag hemma hos Maya i Kungsbacka och sedan var det tänkt att det skulle bli utgång. Menmen, vi kom inte så långt. Vi kom in till stan för att lämna bilen hemma vid Linn så hon kunde köra lite kommaikapp-drickande, när hon fått i sig tillräckligt började vi vingla ner mot staden. Vingel hit vingel dit, Linn stukar foten 10 meter utanför porten å kan knappt gå. Så det var bäst å vingla tillbaka.



2 veckor, 6 dagar sedan

2 veckor, 6 dagar sedan var det jag senast skrev någonting i bloggen.. kanske är dags att uppdatera lite. Jag har iof haft en bra ursäkt.. datorn är fortfarande inlämnad på reparation. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan man får tillbaka den.

vet inte om jag har sagt det förut.. men jag har slutat tycka att dom som sitter i skolan efter kl 17 och surfar inte är världens loosers.;) nu har jag ju blivit en sådan själv...Hm.. jaa. det händer väl inte överdrivet mkt här nere.. är mest plugg och "jagtyckersåsyndommigsjälvlivetsuger"-ångest.
Lr det har hänt nånting iaf... har bestämt mig för att bli fristående hudvårdskonsulent för Mary Kay.=) Fick mitt starterkit förra veckan och min MK-pin i måndags. Så om det är nån som vill ha en gratis hudvårdsklass och testa lite nya  produkter så är det bara att höra av sig.=) Har börjat planera in en hel del klasser under lovet så man ska hinna med så många som möjligt. Sen så ska jag hinna plugga lite också.. varför kan man inte få ha ett äkta jullov.:P

RSS 2.0