Känner mig som 15

Under helgen har jag kommit på mig själv att drömma om samma saker som när jag var 15 år.. så vad har egentligen förändrats de senaste 7 åren? I siffror så vet jag inte om det är någon speciellt positiv förändring:
Ålder: +7
BMI: +3,2
CSN skulder: *försöker ignorera*

De största förändringarna var väl till att börja med att bli myndig, skaffa körkort och flytta hemifrån. Jag antar att det måste ha skett en del förändringar, men har lite svårt att komma på specifika saker. Har personligheten förändrats? Ärligt talat så vet jag inte riktigt, känner mig ungefär lika omogen som då :) Men den som mognar sist har roligast längst, så det kanske bara är positivt ;)


Äckligt fascinerande

Vet inte om det är mammas fel eller om jag ändå hade utvecklat en förkärlek till att klämma pormaskar/finnar... Jag sa till mamma att antingen så blir hon fascinerad eller bara äcklad när hon ser den här videon. Det blev nått mitt i mellan.
OBS, ett tips är att inte kolla på den precis innan man ska käka. Enjoy!



En bild =)

Hittade precis en lite rolig bild :D Finns tydligen liknande bild och text tryckt på tröja också, kanske vore en fin försenad födelsedagspresent till pappa ;)

 


Nya skor

Yes, äntligen äger jag ett par hela skor som inte är sandaler lr ballerinaskor. :)

När man ser mina gamla välanvända skor så kan man ju fundera varför jag inte införskaffat nya tidigare. Men, man är ju inte överdrivet rik så har använt ballerinaskor och sandaler ett tag. Idag var det dock bara 17 grader, så det var bäst att ha skor å strumpor. ;) Börjar bli lite höst.

Your present plans will be successful.

Vi säger väl så...

Tvillingarna 22/5-21/6

Det handlar om pengar, prylar och andra materiella saker. Du är företagsam och du har dessutom tur.

 

 


Pubrunda

I torsdags var det läsårets första punrunda som stod på programmet. Med regnet som bara öste ner utanför fönstret så kan jag ärligt säga att jag övervägde soffan och en kväll framför teven istället.  Runt kl 18 så hade det slutat våldsregna och jag var någorlunda klar för avfärd. Traskade upp till Johanna, en klasskompis som bor i samma område och mötte upp lite folk för förfest. Maya, Madde, Tove, Torbjörn, Johan, en kompis till Tove, Johannas brorsa (lr var det syster) och hans två kompisar. Eftersom jag är sämst på namn så kommer jag bara ihåg dom jag träffat förut :P
Hade faktiskt tänkt ta det lite lugnt denna kväll, men Johanna hade fått för sig att ha bartömning. Eftersom jag var den enda som var ledig dagen efter så fick jag en del straff-shotar. Gratis alkohol är aldrig fel :P Men jag och sprit är inte nån superbra kombination.
Efter en del förfestande så traskade vi mot skolan och nox. Pubrunda brukar betyda flera pubar, men det fick räcka med nox. När man väl stått i en evighetslång kö så är man inte så sugen på att gå därifrån för att ställa sig i nästa, speciellt inte när det börjat regna igen.  Hade iaf en superkul kväll, även om för lite mat och för mkt sprit gjorde mig lite dimmig i ögonen och så här i efterhand påminner det mig lite om en kväll med tequila-race -05. Liksom då blev jag en språkexpert. Denna kväll lärde jag unga nollor fula meningar på spanska. ;) Efter nox var det nog tänkt att vi skulle dra vidare till V, men jag var trött och slut så jag hoppade i vattenpölarna hemåt istället. Borde nog göra rent mina skor...

Nu har jag dukat upp lite fint med matteanteckningar, vatten, pluggsnacks osv. Dags att göra lite nytta. Behöver jag skriva att gårdagen var händelselös och 95% bestod av säng/soff-liggande? Det bästa sättet att undvika baksmälla är att inte känna efter om man har nån. Dvs, låta bli att gå upp ur sängen.

RSS 2.0