Mun-k

Förstår inte hur man kan klämma i sig så mkt mat, sjukt mätt blev jag iaf.

Gjorde en ganska intressant upptäckt när jag rotade bland lite gamla papper.. dagboksanteckningar från sommaren 2003 alltså sommaren innan gymnasiet. Det var skrivet som brev till vissa personer. Intressant hur en del saker totalt förändras medans andra saker förblir exakt likadant år efter år.
En sak som stod var att Olga var en av de få personerna som jag kan prata med och vi förstod varandra hur bra som helst. Visst finns det andra jag kan prata med också, men det är intressant hur bra man känner varandra efter alla dessa år. Man träffar nya underbara riktiga vänner men ändå har man andra verkligen riktiga kompisar kvar.=) Det är skönt med insikt och plötsligt känner man sig inte lika ensam längre.  Det spelar ingen roll hur länge man känt en människa eller hur ofta man hör av den, utan det viktigaste är att man vet var man har varandra.

Fikadags

Linn kom förbi och lunchade lite hemma hos mig idag.=) Gäller att passa på att försöka umgås när man inte ses i skolan längre. Hon hade köpte med lite wienerbröd och vaniljhjärtan, kom på att det var fettisdagen idag men wienerbrödet var nog hundra ggr godare än vad en semla hade varit.=P tror jag har förätit mig på semlor. Var ett tag när pappa köpte hem en massa olika sorters semlor allt från pistage- till hallonsemlor.



Snackade med Olga, på telefon idag. Vi brukar inte höras så ofta, men när vi väl snackar så kan vi sitta hur länge som helst. Efter en timma å 20 min började jag få ont i huvet och jag kom på att det nog var bäst att jag fortsätta med förberedande frågor inför labben imorn.

Sleepless at olofshöjd

Jao, kunde inte somna så hamnade här. Inte världens bästa idé att sätta sig vid datorn kanske.=P Dom enda som är vakna på msn är random folk som addat mig en gång i tiden och får för sig att skriva suspekta raggningsrepliker och fråga efter nakenbilder. Alla tjejer har tydligen en tuttbild som dom kan skicka? Pucko, blocka och radera kanske?

Fick en länk för nån vecka sen av Marléne till gratis invites till spotify, tycker bara mer och mer om det.=) Har faktiskt hittat ett par Håkan-låtar jag inte hört förut vilket är najs. Fastnade för denna:


Misstänkte att det var nån slags cover och Anna hittade denna:


Kolla Helena, nu kan jag ju till och med lägga in youtube-klipp. Går bara ner mig ännu mer i bloggträsket.;)
Ska göra ett nytt sov-försök, Nattinatti.

Okända människors könshår

Idag var det dags för att tvätta lite. Kunde inte låta bli att tänka över alla äckligheter man får vara med om när man använder sig av en allmän tvättstuga. Mögel i sköljmedelsfacket känns mindre läskigt när jag tänker på hur mycket könshår från okända människor man kommer i kontakt med. Höll på att se frukosten igen när jag skulle ta bort dammet från filtret i torktumlaren.(nej folk verkar inte fatta att man ska ta bort det när man tumlat klart) Själva dammet är väl inget farligt så.. men filtren brukar vara fulla av hår också.. Örk!
Funderar på om man ska sätta upp en sån där tantig surig lapp om att folk ska ta bort hårbollarna efter sig.=P
Det blir ingen bild, dom håriga filtren vill jag inte föreviga på bild... men du kan ju använda lite fantasi?;)

Räkor hos Linn

Igår blev det skaldjur hemma hos Linn och Lennart. Vinkokta musslor och färska räkor.=) Skönt att Linn är tillbaka till Gbg, hon har varit hemma i Dalarna i en vecka ungefär och även om vi inte har setts så mycket så har det känt lite konstig att hon inte ens varit i stan. =P

Idag får vi se vad som händer, fick sms från Marléne igår. kl 16 och frågade om vi skulle ha lite fredagsfika på eftermiddan som på den gamla goda tiden. Trodde iof att hon blivit lite tossig.. kl 16 känns ganska mkt eftermiddag redan, och eftersom jag var redan påväg ner till Linn så föreslog att vi skulle ses en vända idag istället. Kom på efter en stund att jag på att jag skulle kolla tiden hon skickat smset på, å det var ju runt 13-tiden.. Just då som min mobil bestämde sig för att inte vara med oss längre.=P Kom inte hem försen runt 15 så det kan ju ta ett tag innan man har fått alla sms som man fått under tiden man varit okontaktbar. Självklart så får man femtielva sms när mobilen inte är på.=P

Nee, ska ta å städa upp lite så man kan sätta sig och plugga lite igen. Trevliga plugglördag.;) Är så skönt att vakna och det är lördag istället för söndag.. TVÅ hela dagar "ledigt". Är lite sugen på att baka också. Tänkte i alla fall ta och baka lite frallor som jag brukar göra, sen skulle det ju va gott med nå fikabröd om vi skulle fika idag.=)

Snoppar i glaset och mobilmassaker

Det är inte alla som har snoppar i glaset, men jag tycker det är ganska praktiskt.=) iaf om det är snoppformade iskuber.=P
Min mobil dog idag, jäkla skitsak. Men istället så återuppstod plötsligt min gamla vik-sony. Om jag har en fungerade så kan man väl inte klaga direkt, får se hur länge det varar.

Rent kök

Man får faktiskt vara lite stolt över sig själv ibland.=) Har faktiskt hållit rent i köket från disk en hel vecka snart.;) De flesta som känner mig vet att disk inte är min direkta favoritsysselsättning om dagarna... så det vanliga är att jag diskar berget en gång i veckan... Ett bra knep jag brukar ta till om jag vill få nått gjort med städning och disk är bjuda hem folk, för man vill ju inte att det ska se hemskt ut när det kommer folk å hälsar på.;)Mitt rena kök å min fina kryddtavla, observera dom fina tomtarna på kaklet.;)


Lyckan var dock kortvarig, när jag satte mig i soffan hörde jag "krasch!" Inget i köket, men porslinsfatet med mina kära kaktusar hade ramlat av soffbordet. En av dom var tydligen snustorr (jag har såå bra hand om mina blommor) en annan fick klämmskador av fatet.. å ja, den sista överlevde väl någorlunda bra. En fin detalj i denna bild, gnuggis från V6-kids.=P

Världens sötaste...

Pappa brukar alltid förundras över att jag å mamma kan tycka att alla möjliga saker är söta... Idag överträffade jag nog mig själv, på dagens labb använde vi nämligen nått som jag inte kunde låta bli att tycka var världens sötaste glasbägare.=) 10ml, stor som ett minisnapsglas. Tog med mobilkameran, så bildkvaliteten är inte den bästa.
 

Telefonsamtal

Fick ett telefonsamtal från min kära bror idag.=) Han hade tydligen beställt en resa till ett varmt ställe, med mitt dåliga minne kommer jag inte ihåg var.. men jag är fortfarande avundssjuk.=P
Jag har kommit på att det är ganska tråkigt att läsa bloggar utan bilder och hur ofta har jag själv bilder? Om jag ska vara ärlig så har jag inte riktigt orkat kolla upp hur man lägger upp bilder i inläggen försen idag, så jag passar på att slänga in ännu ett par.
Bilden till vänster har jag på skrivbordet. =) tror den är lite dammig, därför den ser ut att vara lite suddig. Den andra bilden är på mig å brorsan å syrran, tagen från ett av kollagen pappa gjorde till mig när jag flyttade hemifrån. Bra att ha alla samlade.=)

Tisdag

Kände att det var dags att uppdatera lite här.=) inte för att det är så många läsare, men lär ju skriva nått åt Helena iaf.;)
Idag har jag inget schemalagt i skolan, så jag sitter hemma å pluggar lite istället. Går väl sådär, men bara man får nått gjort så äre väl bra. Dagen har hittills ägnats åt kemiplugg, men ska väl försöka få gjort lite matte innan dagen är slut. 

Sånt här har jag läst om idag.

Alla hjärtans dag

Börjar bli lite lagom irriterande när folk frågar om man ska på nån date ikväll... Om jag inte har träffat nån under det senaste halvåret, varför skulle jag helt plötsligt på date på alla hjärtans dag då?=P
Nee, kvällen ska jag spendera med Madde, blir lite vin får se om vi lagar tacos lr nått.=) sen skulle Madde ta med SATC-boxen, kommer bli perfa.=)

För tillfället traskar jag runt i mjukisar och förkläde, diskar å städar å grejjar så det det inte ser ut som helvete när man får besök.=P

No pads, no helmets....just balls

Jao, jag känner mig lite fjortis och sitter å lyssnar på Simple plan.=) Marlene skickade över en länk så jag kunde få en gratis spotify-invite för nån dag sen. Kan ju säga att det inte är helt fel att kunna sitta och vara lite nostalgisk och lyssna på all musik från den gamla goda tiden.

Skickade in mina älskade inlämningsuppgifter igårkväll.. så nu slipper jag dom ett tag iaf, tills returen med kommentarer kommer.. Lärarna sa det när vi fick uppgiften "ALLA kommer få retur, så förvänta er inget annat" jahapp.=P

Får se vad vi hittar på till helgen då. Blir jag å madde på alla hjärtans dag iaf , skulle tro att det blir en del vin kanske å förhoppningsvis slappt å glor på SATC lr nått.=)
Blir väl inte riktigt så tjejigt som förra året.. en massa tjejor på s1 med holländska speedskatare å jag vet inte va. Trevligt va det iaf.=)

Pensionären Sara?

Idag har jag sovmporgon.=) Lr.. eftersom jag gick och la mig före kl 22 igår, blev jag inte överdrivet trött av att gå upp runt kl 7.=) jag tycker om min nya pensionärstyle på sovtiderna!
Ska försöka göra iordning det sista innan det är dags att gå till skolan.

En hel dags labbande

Yes, nu är 4 timmar laborerande avklarat, bara 4 timmar till på eftermiddan... innan man kan gå hem och  plugga lite..=P Jonjakt heter labben. Vi får ett test med relativt okänd lösning (vi har en lista över vilka joner den kan innehålla) som vi kör en hel massa tester på för att komma fram till vilken eller vilka joner som den innehåller. Lite intressant äre allt, men det går lite för långsamt för att man ska tycka att det är intressant i hela 8 timmar. Är ganska trött efter bara 4 timmar liksom..

Sitter å väntar på att Madde ska komma till skolan så vi kan käka tillsammans. Anna är på lunchmöta å Linn var för lat för att komma lr nått..

Nee, nu ska jag slösurfa lite tills madde kommer.=)

Älskade sömn

Usch va skönt det är att sova.=) Låg och halvslumrade under andra halvan av "Familjen annorlunda", men kände att det var bättre att stänga av när man ändå var så trötter.. somnade antagligen ganska strax efter det.. Konstigt att somna innan kl 21!=P runt kl 2 vaknade jag och var pigg, då hade jag väl sovit mina 5 timmar.;)


Kors i taket

Jo.. för första gången på jag vet inte hur länge så ska jag faktiskt gå å lägga mig före kl 23!=P
Borsta tänderna, sen nattinatti!=)

Slitsamma måndag

Det är lite slitsamt med måndagar, kan aldrig somna den tiden jag borde och det är alltid alldeles för många dåliga program jag får för mig att glo på. Vissa är sämre än andra och det program som för närvarande måste vara sämst är "My bare lady" på kanal 5. Trodde jag hörde fel först och att dom sa "My fair Lady" som jag har för mig var nått slags tävlingsprogram för musikalartister.  Men nejnej, detta programmet går ut på att ett utvalt antal porrstjärnor från från LA åker till England för att tränas och omskolas  till teaterskådespelare för att slutligen ingår i en shakespear-pjäs... Förvånande när dom har svårt att lära sig riktiga repliker eller börjar klaga över att dom inte haft sex på hela 2 veckor, tycker rikigt synd om tjejerna.....Not!  haha! Var är världen på väg?


RSS 2.0