Heldag hos Olga i Skäävä

Idag så vaknade jag som vanligt alldeles för sent. Gäller att jag får ordning på dygnsrytmen om man ska ha en chans att orka jobba nästa vecka.. Inte för att jag börjar särskilt tufft, men ändå.
Måndag 12-16
Tisdag 7-12
Onsdag 16-21.15
Torsdag 8.15-12 & 16-21.15
Fredag 7-15
Det enda som blir jobbigt är väl delad tur. Man blir ju inte rik på denna veckas schema men känns ganska bra med lite mjukstart.

Gårdagen spenderade jag med Olga ute i skäve. Dagen till ära så var hon hundbäbis-vakt.=) Vi snackade mest skit, fikade och umgicks. Blev ett par promenader mer den hyperaktiva valpen och senare på kvällen så blev det pizza. Är nog bra att jag börjar jobba snart så man inte käkar så mkt skräpmat.

Fika med gamlingarna

Tänkte att jag skulle åka ner till Fågelsången och dricka lite kaffe med pensionärerna från jobbet som hade lite Sommarfest idag. När jag kom ner så satt alla och smaskade på potatissallad med rostbiff och skinka... tur som jag hade så fanns det alldeles för mkt mat kvar så jag fick mig lite lunch. Eller.. det var faktiskt frukost, illa.;) Efter maten så spelades det lite gammelmusik och det serverades kaffe och tårta. Hjälpte till att servera lite så man inte skulle känna sig som en snyltgäst.;)
  
En av tårtorna var gräddtårta med blåbär och hallon, gott! Sen fanns det även prinsesstårta.=) Kerstin och Gunbritt tog sig en svängom när ingen av pensionärerna ville dansa.

Appletini

Mmm, Appletini. Besökte systemet och inhandlade ingredienser så jag kunde fira in skatteåterbäringen med ett par goa drinkar.  Den är inte så blaskig som den ser ut.


Prisa Gud – här kommer skatteåterbäringen!

Tack tack, så hade man pengar på kontot igen.=)


Nakenbad, raggarrunda och shopping

Igår kväll strax efter kl 23 så börjar det ringa på telefon. Carina. Men varför ringer hon så sent? Det var tvillingarna som villekomma förbi å säga hej... jaja.=) Hade ju inte inte hunnit träffa dom än, så det var bara trevligt. När jag kommer ut så sitter dom själva i bilen.. *hmmm* "VI HAR TAGIT KÖÖRKORT!!" hehe najs.=)
Vi börjar köra nerför gatan... hm.. va ska man göra nudå. Vet inte riktigt var jag får det i från men utbrister
"Vi åker och nakenbadar!?"
Annelie: "Är du seriös?"
Jag: "Jaaa föffan"
Sagt och gjort, efter den obligatoriska rundan runt torget grillen så åkte vi till badstranden å slängde kläderna.
Jag i badet:
"Fiiiiifan va kallt, vems dåliga idé var det här?" hehe

Tidigare under dagen så hängde jag med pappa till Falun för att möta upp Linn och vara moraliskt stöd när hennes pappa skulle opereras. Blev avsläppt vid Donken och eftersom Helääna jobbade förmiddag så tänkte jag passa på att vara lite social. Orkade inte gå upp tidigare än jag behövde och hann inte käka hemma,  så köpte en frukostmeny och satte mig å läste lite tidning i väntan på att Helena skulle få en minut över å sen att Linn skulle komma å hämta upp mig.=)
Sen blev det mer kaffe med Linn å en glass i solen. Efter ett tag kom mamma te Falun också.=) Lunch blev på donken, en trött Helena kände knappt igen mig men förväntade sig kanske inte att se mig där igen.;)
När mamma var klar så åkte vi ner till stan och kollade igenom typ alla affärer och jag hittade en klänning till bröllopet.=) Sprang på Rutan och hennes mamma.
Rutan: "Men heej, är du hemma?"
Helene: "Sara, om du hade haft koll på facebook så hade du vetat det!"
Hihi

Loggade in på skatteverkets hemsida å fick bekräftat att jag får mina skattepengar före midsommar... Vill ha NU!
Funderar på om man ska ta och traska ner till jobbet och hämta schemat, jag är så aktiv av mig.;)
Borde bli lite bättre på att lägga upp bilder i inläggen också, blir ite tråkigt med bara text.

Hemma i Säätää

Det är najs att vara hemma i Säter.=)
Idag så tog jag och pappa en sväng förbi brorsan å sa hej och skjutsade honom till tåget. Han ska till Vegas för Lars svensexa... jag är inte alls avis. Neeeej inte alls. Jag skulle absolut inte vilja åka till utlandet och sola, shoppa och spendera varenda krona jag har. ;)
Sedan så åkte vi vidare och hämtade upp min (och mammas) sommarbil.;) Kul att köra lite bil, ännu roligare när man spelar musik alldeles för högt och inte märker när bilen börjar låta katchunk-katchunk när man bromsar in...... OJ, växla skulle man göra också. Kanske bäst man kör med övningskörningsskylten.

Ordnade med familjens trådlösa router idag också. Måste säga att jag är otroligt nöjd över att jag tog med mig den bärbara datorn hem så jag och mamma slipper slåss om den befintliga stationära.

Min inkvartering under sommaren är husets gästrum, är lite intressant att se sig själv som gäst i sitt barndomshem. Eftersom det är så bra placerat under mammas och pappas sovrum så hör jag nu tydligt å bra Mr and Mrs Lumberjack såga timmer. Funderar över om jag snarkar lika högt.=)

Wouldn't it be nice... NEJ

Idag har jag varit med om den hemskaste tågresan i hela mitt liv. Med tanke på att jag endast sov 3-4 timmar i natt så överreagerade jag säkerligen både en och två och 3 ggr. Menmen. Städade och packade till cirkus kl 3.30 i natt.. man kan ju undra vad jag har gjort den senaste veckan.............. Klockan 8 var jag tvungen att släpa mig hur sängen för att hinna med resten av allt som skulle ordnas. Slänga pappersskräp, sopor, dammsuga, skura och slänga ner lite flyttlådor i förrådet som jag fyllt med allmänt bös. Tänkte att det eventuella folket som ska låna lägenheten i sommar skulle få lite space.=)
Passade på att panta och köpa lite bananer, ramlösa och en tidning så jag skulle ha nått att sysselsätta mig med på tåget. När jag efter många om och men tagit mig ner till centralstationen och har 10 min på mig tills tåget ska gå så ställde jag mig självklart i helt fel kö när jag skulle hämta ut mina biljetter.. enbart sjukt irriterande idiotjävlar som skulle stå och browsa tågbiljetter! Vadå dålig planering?:P det är ju dom som planerat dåligt om dom sinkar mig!:P
12.36 fick jag äntligen ut mina biljetter och började springa till tåget som skulle gå 12.42. PÅ biljetten stod det självklart att jag skulle sitta i vagnen som stod låååångt bort. Men jag hann iaf.=) *puuh*

När jag satt mig ner i sätet och slutat flåsa efter språngmarschen så kommer nästa bakslag... *Meddelande i högtalarna* "Vi måste tyvär meddela att vi har lite tekniska problem med kortbetalningen i bistron, så idag kan vi endast ta emot kontanter" Självklart så shoppade jag upp mina kontanter igår på bananerna och det "Äsch, man kan ju handla med kort på tåget.. det har ju aldrig krånglat förut"  hade bara 10 kroner i plånboken!  helvetesjävlaskit (&(?=&¤%%=(=¤#¤!. Käkade frukost vid 8-tiden... slängde i mig en banan iaf. Tog upp datorn och tänkte trösta mig genom att spendera lite kosing på surftid när man för en gångs skull ändå åker X2000. MEN får bara upp felmeddelanden när jag försöker betala med kort och det kommer upp att "Om du åker  X2000 så handlar du internettid i bistron"

Helt trött och slut, utan mat inget internet börjar gråten närma sig. Blir istället asförbannad och går till bistron och frågar om dom fortfarande har problem med kortbetalning
"Asså jaaa, det kommer inte att funka under hela resan..." Idiot. Frågar om det inte funkar i den andra bistron.
"jooo, men om du ska dit så måste du ju gå över dit när vi stannar nånstans.. och sen sitta kvar där resten av resan för man kan inte gå emellan vagnarna när vi har extra långt tåg" Idiot. (Är väldigt få stop med X2000 på sträckan Gbg-Sthlm. Sen säger hon att "men du kan ju beställa internet med kort via hemsidan"  Gå och dö. Neeej, det går inte på X2000 och får medhåll av en kvinna som stod å skulle handla kaffe.
Aja, fick nöja mig med att spela harpan på datorn och försökte spela glad musik för att jag inte skulle börja gråta igen.
10 minuters byte till nästa tåg, lite halvspringande i gångtunneln. Skabbtåg utan varken serveringsvagn lr kiosk. Retar mig på allt och alla, råkar skrämma ett ungt fjortispar  med dödande blickar. De hade såklart råkar hamna alldeles framför mig å var tvugna att sitta å sliska. Urk.
Klockan 17 hoppar jag äntligen på ett tåg som jag antog hade restaurangvagn så frågade om var den var å traskar dit å köpte nån slags macka med mozarella, rucolasallad och lufttorkad skinka. Maaat! Tjejen jag satt brevid kollade på mig som om jag bara var en vanlig tjockis som inte fått sitt mellanmål. haha
Sen när jag kommer in till stationen och blir hämtad av mamma å pappa och ska berätta om min trevliga resa så blir jag gråtmild igen.
Fyfan, att man ska vara så jäkla kinkig av för lite sömn, matbrist och PMS besvär. Jag menar.. jag har nog aldrig varit lika mordisk.. det var som de sega kineserna i trappen kl 8 på en måndagmorgon fast gånger 4562786. Livet är hårt.
Nu har jag iaf fått i mig ett par glas wannabee-tania-vin och funderar på om det kan vara dags att dra mig mot sängen.

My precious!=)

Usch vad jag har oroat mig över var min älskade ipod med alla mina fina bilder och musik hade hamnat någonstans. MEN nu är den hemma igen.=) eller.. det var den hela tiden och jo, den låg faktiskt där jag redan kollat hundra gånger men nån centimeter åt fel håll. Har kollat min backpacker-ryggsäck hur många ggr som helst.. men när jag lyfte den ur sopsäcken (jag vet, väldigt exklusivt) som jag brukar förvara den i när den ligger nere i förrådet, så kände jag att den vägde lite mer än en tom platssopsäck borde göra. Kollade vad det kunde vara för något..  My precious!=)  Det känns inte alls dumt att kunna knäppa alla på näsan som svarat "MEN SAAAARAA, har du supit bort den haha?!" när jag sagt att den varit borta. Eller "Jaha, det är ju bara att köpa en ny då!" Varför jag nu överhuvudtaget skulle få för mig att ta med min dyraste ägodel (efter datorn) om jag skulle på fest förstår jag då inte eller var jag skulle hitta pengarna till en ny? Tur att jag bara lyckats städa bort den.=)
  

Appropå sopsäckar.. Känns lite fräschare att plasta in allt som ska stå i förrådet, man vet ju inte vad som springer runt där nere.=P Bukar göra samma sak med mina madrasser och har även alla mina saker i säckar/påsar i flyttlådorna som står där nere. Jag är inte alls besatt av att hålla mig ifrån råttor.... eller så minns jag allt för väl hur läskiga mina möbler såg ut efter att ha stått där nere nått år.

Rensning

Vem har sagt att måltider gjorda vid kylskåps och frysrensning skulle vara tråkiga? Trerätters middag, ja tack.=)
Förrätt: Vitlöksbaguett med handskalade räkor
Varmrätt: Pyttipanna och stekt ägg
Efterrätt: Yoghurtglass med vanilj å nå bär.=)

Födelsedag, ET-rajj och fira in sommarlovs-middag

Jaa, nu har man fyllt 22 år. Är det dags att sluta fylla år snart kanske? I måndags så var vi iväg och badade igen, hur mysigt som helst.=) Anna och Johan hade gjort hamburgare och hade en massa olika tillbehör med sig. När man kom hem vid 22-tiden så var jag sjukt trött och skulle väl egentligen ha gått och lagt mig på en gång.
Men så blev det inte, började nämligen fundera över vad jag kunde ge mig själv i födelsedagspresent och kom fram till att det var nog att vakna upp i en städad lägenhet. Så med turbofart städade jag kök, toalett och plockade undan en massa bös i rummet. Eftersom man bor själv så tyckte jag att det skulle bli lite tråkigt att bara vakna upp själv utan födelsedagssjungande och frukost på sängen. Så.. jag gjorde lite fina födelsedagskort till mig själv som jag placerade ut lite strategiskt i lägenheten, tänkte att man kunde spela lite förvånad á la Mr Been när jag såg dom dagen efter.;) Det var riktigt trevligt att vakna upp till en städad lägenhet och korten var faktiskt lite uppiggande.=) Dagen till ära satt jag i det nystädade köket och käkade frukost. Hade lite jordgubbar kvar så det blev riktigt lyx.=)


Traskade bort till skolan och tömde mitt skåp på lite böcker, labbrock, vattenkokare osv och kånkade hem det. Hoppade in i duschen en vända och åkte sedan ner till Nordstan för att möta Madde å Maya för en liten shoppingrunda och för att rösta. Röstningen gick snabbare än vad jag trodde, ingen kö alls så det var najs.=) Var in på hm en vända och provade lite klänningar och fick med mig 2 stycken hem.=) Den ena köpte Madde en likadan och den andra hade tydligen Maya också köpt lite tidigare, men man kan väl inte riktigt förvänta sig att man är själv om hm-kläder.=) Köpte årets första mjukglass med tuttifrutti-strössel och traskade upp längs Avenyn. Vädret fick för sig att jäklas med mig, så det blåste hur mkt som helst. Med en shoppingpåse och handväska över ena armen och bägaren med glass i den andra så hade jag lite problem hålla min kära omlottkjol på plats. I mina försök att undvika blottning lyckades jag spilla glass på mig själv femtielva ggr. ;) Påväg hem till Maya så traskade vi igenom parken vid näckrosdammen och passade även på att kolla om det var några kemister som hade börjat picknicka och festa inför kvällens ET-rajj. En liten tapper skara hade samlats och verkade ha riktigt trevligt. Själv så skulle jag ta mig hemåt och duscha och byta om till osvettiga och ej glass-spillda kläder.=)
Kvällen till ära så fick det bli min nyinhandlade turkosa klänning.=) Traskade bort till Nox och mötte upp Arya, betalade 50 spänn och fick grillspett, potatissallad, baguett, och tzatziki. Farligt gott.=) Tidigare under dagen så hade jag loggat in på min internetbank för att kolla lite om jag behövde föra över pengar osv och sett att någon satt in lite kosing. Jag läste fel på meddelandet så jag trodde det stod "gratis ET", misstänkte att det kanske var mamma och pappa som satt in ett litet bidrag inför kvällens ET-rajj. Trevligt med festbidrag tänkte jag och passade på att fråga mamma när jag svarade på hennes grattis-sms. Men det var inte hon som satt in nått. Läste meddelandet igen på kontoutdraget och inser att det står "Grattis ET" med två t-n. Vadå Grattis ET?? är det nått skämt kanske..? tänkte att det var brorsan som grattade sin ufo-syster lr nått sånt, skulle inte förvåna mig.;) MEN det var inte brorsan heller... wierd.. Senare under kvällen så fick jag ett grattis sms från Ewa och i det stod det även "det kom in en slant på kontot hoppas jag". AAAhh, så det var därifrån pengarna kom.=) var såklart tvungen att fråga vad hon egentligen menade med ET och det var så enkelt som "Eva och Thomas" hur jag nu skulle kunna gissa det.;) Var såklart tvungen att berätta för folket jag sagt att jag hade en hemlig beundrare som satte in pengar på mitt konto vilka bidragsgivarna egentligen var.=) Elfsborgs-fanet Arya blev nog mer imponerad att det just var "Lasses" (tycker fortfarande det låter bättre att säga Lars) föräldrar som skickat födelsedagspengar och inte nån hemlig beundrare.
Festande fortsatte i nox till kl 1 som vanligt och efter "stad i ljus" så hängde jag och några fler med till ccc's föreningslokal på efterfest. Rejsa med permobil i korridorer är numer min favorit efterfest-aktivitet, hur sjukt det än låter.

Den första är tagen precis innan jag traskade hemifrån och den andra är tagen i nox, å jaa, jag ser lite sne ut.=)
Var inte superpigg när jag vaknade direkt så jag somnade om ett tag och tog även en powernap mitt på dan. Hörde mig för lite hur det låg till med middagsplaner. Louise och Malin hade nämligen snackat kvällen innan om att lite folk från klassen var sugna på att gå ut och äta. Klockan 19 skulle folket samlas vid Valand. När klockan var 18 så hade jag inte riktigt bestämt mig om jag skulle åka ner eller inte.. men kom på att det skulle vara otroligt mkt trevligare att umgås med trevligt folk och äta god mat än att stanna hemma, dega i soffan och beställa pizza. Slängde mig in i duschen och gjorde mig iordning iaf. Nere vid Valand så mötte jag upp Louise, Susanna,Fredrik, Malin, Emmelie och Niklas. Vi traskade ner till Vasastan och käkade supergod entrecote med potatisgratäng och nån slags paprika sås.=) Några var lite sugna på efterrätt också, men jag var mer sugen på en appletini så det fick bli en sån.=) Har dock slurkat i mig det mesta av drinken när jag tog bilden. Men var ju tvungen att ta en bild med mobilen så jag kunde skicka till Linn och fresta henne lite.=) Den är mkt godare än vad den ser ut.. ser ju typ ut som diskvatten eller nått.:P
appletini

Jisses vilket mastodontinlägg det blev.. men men, orkade inte dela upp det. Oj, nu är klockan mkt dags för sängen.

Sommar sommar sommar

Upptäckte precis att jag fått lite fräknar.=)
Igår så blev det årets första dopp i havet, det var sjukt kallt men otroligt skönt. När det är över 30 grader i luften så måste man svalka sig. Första bilden lite utsikt från där vi satt, andra är på Anna, Niklas å annas pojkvän Johan.
 
Bäst jag tar och packar ihop lite så man inte blir för sen till Anna, har inte fått nån specifik tid än men vi ska åka och bada idag igen. Blir även lite grillning. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran också, mobilbilderna är inte av superbra kvalitet.

Just ja.. imorn blir man gammal.;)

RSS 2.0