All dressed up in Love

Vet inte riktigt hur jag lyckades, men kalas blev det :) Gårdagskvällen startade med att Anna lagat middag till mig och Mikaela hennes föräldrars lägenhet. Ugnsbakad fläskfilé på skivade tomater täckt med pinjenötter och parmesan. Till detta var det pasta, tomatsås och spenat. Blev en del vindrickande och testade även att blanda lite "mora-nissar" som jag fick lära mig hemma hos Marléne å Thomas häromdan, Mmmun.k.
Efter middagen och en del skvallrande och upptäckande av gemensamma bekanta -känner inte Mikaela så bra innan- så begav vi oss upp till noxet för att gå på nollepub. Trodde vi i alla fall. Ölen hade tydligen sålt slut redan vid kl 23, som tur var så hade jag Tania med mig. ;) Även om baren var stängd osv så satt det ändå kvar lite roligt folk och sen kom lite av nollorna tillbaka efter att ha varit på FestUkalas. På det stora hela så var det en trevlig kväll. Jag menar... om det är nollan som säger åt mig att jag kanske borde dricka lite vatten så är det väl en bra kväll? Om jag kunde ordna med fyllelås på mobilen så skulle livet vara optimalt.


Vaknade kl 10 i morse. Jag måste ha känt mig så sjukt smart igår som fick för mig att sätta larm på mobilen. Dagen har mestadels spenderats i horisontellt läge antingen sängen lr soffan, matintaget har varit begränsat. Jag mår helt enkelt precis så bra som jag förtjänar. ;)
Om jag inte hade varit så törstig igår så hade jag antagligen orkat sätta mig på tåget för att hälsa på Rickard i Skövde och varit på inflyttningsfest, men man kan ju inte vara bäst på allt. Sista lördagen innan skolan börjar och jag spenderar den i sängen.:P Kollade på Sex and the city-filmen och grät lika mycket som alltid. Innan jag såg den på bio så tyckte jag att folk verkade vara lite överdrivet positiva om den, men ack så fel jag hade. Om man ens i närheten så bra vänskapsrelationer som i filmen så kan man skatta sig lycklig. Funderar på om man ska kolla på ännu en chickflick när man ändå är igång.. The Notebook kanske?;)


Lycka lycka lycka

Välkommen tillbaka till vänskapskretsen farbror csn :)

Nagelfix

Köpte hem ett skulpterings-set som man kunde göra gel-naglar hemma för nån vecka sen. Testade på det idag, blev väl sådär. Ser hyfast ut på bild, men lär nog måla över även om jag gjorde med tippar som hade fransk manikyr. Blev en lite väl synlig kant på vissa av naglarna så jag blev väl inte supernöjd direkt. Men med tanke på att det var första gången jag gjorde det så känner jag mig lite duktig. =)

Glaskrosseri och flugbekämpning

Yes, då var det igång igen. Eller... mamma startade det iof. Hon hann vara inne i mitt kök i 5 minuter innan hon lyckades med att dra ner en kruka i golvet när hon skulle öppna fönstret. "Ooops, men det går att limma!" Idag lyckades jag krascha ett av mina fina fotbollsglas ;) det ramlade i diskhon, blev ganska förvånad att det gick sönder.
Tror även att apelsinjuice+vatten+diskmedels-blandningen vinner mot vinäger+vatten+olja+diskmedel i egenskap av flugfångare.

Tur ska man ha

Var det därför jag inte fick en enda bot, trots att jag oftast var sen? :P

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article460597.ece

Be Careful What You Wish For

Jadu, så det kan gå... :P

Idag har jag försökt plugga så mkt som möjligt å har kommit igenom en hel del tycker jag  =)
Bäst jag går å lägger mig så jag kommer upp i någorlunda tid imorn utan att vara halvdöd.

Det är fortfarande sommar...


... jag blir inte blöt, intalade jag mig när jag skulle traska bort till optikern. Tog kjol på mig, är ju faktiskt sommar. Den kvinnliga optikern tyckte nog att jag var lika knäpp när jag sa att det fortfarande var sommar. =) Första gången jag reagerade på att en optiker var riktigt opersonlig och inte alls ville småprata, trökdas. Jag brukar iof inte heller vara överdrivet social på förmiddagen, men sen så jobbar jag ju inte med ett serviceyrke. Och om jag skulle tjäna över 1000 kr för en kvarts jobb så skulle jag nog försöka vara lite mindre stram. Var inga förändringar på synen i alla fall, vilket kändes bra.
På väg hem så hade det slutat regna och kjolen hade torkat. Passade på att köpa ett par tialotter, läste ju i veckans horoskop att jag skulle ha tur i spel och speciellt med lotter denna vecka ;) 

Tillbaka i Gbg


Jobbade sista dagen i lördags, självklart delad (o)tur. Blandade känslor, kommer sakna gamlingarna, men samtidigt så är det skönt att slippa vissa saker. Verkar som om det kommer bli stressigare än vanligt vid schemaändringar och koordinationen med de olika turerna. Bakade lite paj i fredags kväll som jag hade med mig, citronpaj såklart =) Dom hade tydligen köpt gräddtårta till alla vikarier som skulle sluta för sommaren så det blev både paj å tårta till lunch.

Packade ihop det sista på lördag kväll och prick klockan 8 satt jag, mamma och pappa i bilen för avfärd till Göteborg. Hade till och med hunnit åka ner till jobbet och lämna min tjänstgöringsrapport och säga hej då till Kerstin och Inga-Lill. Kom på på kvällen att det kanske var bra att fylla i den så man får nån lön för augusti också ;)
Resan ner gick iaf bra och tog inte mer än 5 timmar. Vi drog ut till Ikea Kållered för att luncha och inhandla en smal Billy-bokhylla som jag tänkt ha som köksskafferi. Åkte till lägenheten för att lasta ur all packning, lämnade pappa hemma så han kunde vila lita åsså åkte jag och mamma till Maxi för att handla påfyllning till skafferierna. Väl hemma så var det dags för m&p att bege sig hemåt igen. Fattar inte hur dom orkar åka 100 mil på en dag, men men.
När jag väl var själv så började jag röja upp i lägenheten. Var städat och fint när vi kom ner, men eftersom vi hade en hel del saker med oss så det blev riktigt rörigt. Mycket kläder och annat stuff att packa upp. Fick undan det mesta och satte gång med att bygga ihop min kära hylla. Det gick relativt snabbt att bli klar, fick till och med dit dörren helt själv. Inte så svårt kanske, men brukar vara enklare att vara två när man ska reglera dörren höjdmässigt och i sidled. Förstår inte att det finns sådana som inte tycker om att bygga ihop Ikea-möbler. Är ju bara som en vuxenversion av kinderägg, My favourite =)
      
När jag väl kom i säng så kunde jag inte förstå att jag inte lagt mig tidigare. Hade glömt hur otroooligt mjuk, stor och skön min säng är. Hur jag kunnat få nån vidare sömn överhuvudtaget i sommar hemma i min gamla säng i gästrummet är ett mysterium.
Vaknade runt 9.30 utvilad, underbart.
Har fortsatt att rensa undan en hel del småsaker och påsar jag hade med mig ner. Börjar med att planera hur jag ska lägga upp sista pluggandet veckorna innan tentorna. Hoppas verkligen att det är lika lång tid kvar som det känns, hela 10 dagar till första tentan. Är kanske inte så otroligt lång tid, men bara man följer planeringen och är effektiv så ska det väl gå vägen.
Anna frågade om jag ville hänga med och promenera lite med henne idag. Hon är hundvakt åt sina föräldrar, så det är väl bäst jag byter kläder och få i mig något att äta innan det är dags.

Hoppas på att man kanske kan få igång bloggandet igen nu efter sommaren när man ändå har obegränsad tillgång till dator igen.

RSS 2.0