Jobbjobbjobb

Usch, bara kvällar denna vecka. Känner mig lite sliten idag fast jag ändå sov 8-9 timmar i natt.

Igår: 6.45-12 + 16-21.15
Idag: 12-21.15
Ti: 17-20.30
Ons: 12-21.15
Tors: ledig
Fre: ledig
Lö: 6.45-12 + 17-20.30
Sö: 12-21.15

Bäst man hoppar in i duschen så man kommer till jobbet lite lagom i tid.

P&L

På torsdagen jobbade jag till kl 15 och packade sen ihop det sista för att sedan bege mig till Borlänge och P&L. Stämde träff med Rutan och gick å kollade på A camp. Där träffade vi på ett par av Marlenes klasskompisar från Gbg, så jag joinade henne och killarna i öltältet dit även Annelie kom efter en stund. Sen blev det Winnerbäck, Volbeat och Mötley Crüe. Ringde Linn när vi var på Volbeat så hon fick höra lite.=)
Efter en vända på campingen så delade jag, brorsan och Oskar på en taxi hem. Oskar deckade i soffan (min sovplats) så fick sova skavfötters med brorsan Mmmm festivalfötter.

Fredagen var seeeg. Tog en tripp till Falun och systembolaget för att fylla på lite i förrådet. Var sjukt trött under hela dagen å var nära att jag traskade hem redan vid 22-tiden, men höll ut hela kvällen ändå. Kollade Babyshamblers, The sounds, Winnerbäck (igen) och Mando. Efter the sounds så slutade mobilen att fungera (brukar väl alltid strula när det är så mkt folk på samma ställe som ska ringa å smsa) Fick iaf tag på brorsan så hängde lite med dom tills jag fick tag på Marléne precis innan Mando.

Lördagen var jag igång ganska tidigt och åkte in och mötte upp Rutan å förfestade lite i Jonas lägenhet innan vi traskade ner å kollade på Miss Li, sen cyklade vi å mötte upp Marlene och folket i forssa för att festade vidare. De skulle på Sugarplum så träffade på Annelie, Carina och Carinas kompis (kommer inte ihåg vad hon heter nu) istället. Sen såg vi Hello Saferide, Winnerbäck (för 3e gången) och slutligen Håkan.=) Efter Hello Saferide/under Winnerbäck blev det ganska dimmigt. Min mobil dog under Håkan men lånade en kompis mobil så fick tag på brorsan iaf. (enda telefonnummret jag kunde utantill) Vi gick förbi en efterfest, men efter några "Du är lite trött va?"-kommentarer så var det nog dags att åka hem och sova. Såg tydligen ut som jag höll på att somna vilken sekund som helst. Eftersom jag inte hade nån kamera med mig, så har jag inte fått ihop nå bilder under festivalen. Är ganska glad över att man inte hamnade på så mkt andra bilder som hamnat på facebook.:P

Femtielva myggbett senare, träningsvärk överallt, blåmärken, ont i rumpan efter att ha blivit skjutsad på pakethållare hela helgen så var P&L 2009 slut.=) Helt okej festival, men man borde kanske ha varit lite duktigare att kolla på nya band (som vanligt.) Lite synd att vissa band spelar så tidigt på dagen bara.

Besök hos Åzan

När jag var lite ledig passade jag på att hälsa på Åza och Anton. Fika och solning på altanten. Bilder från den 22a juni.




Midsommar, bättre sent än aldrig


Oj, nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Brukar väl bli så när man börjat jobba och får lite annat för sig än att sitta och slappa framför datorn. Så, vad har hänt sen sist?
På Midsommarafton jobbade jag till kl 15 och sen åkte jag Borlänge för att fira hemma hos Familjen Nilsson. De passade på att ha midsommarfest eftersom många som var bjudna på bröllopet passade på att komma upp redan på fredagen. Trevligt folk och god mat, blev en tidig kväll för att vi skulle vara pigga dagen efter.
På Midsommardagen så var det dags för Lars och My's bröllop, riktigt fint var det.=) Blödig som man är så kunde man ju inte låta bli att fälla ett par tårar.;) Efter vigseln i Torsångs kyrka så åkte det stora sällskapet en båttur med Slottsbruden 1 och 2, där det bjöds på champagne och goda snittar. Slutdestination var Haganäs som också var platsen för bröllopsfesten. Där var det bordsplacering och jag hamnade bland (för mig) lite halvokända men trevliga människor. Efter ett par glas vin pladdrade man väl på lite lagom. Otroligt god mat fick vi. Förrätt: Laxmousse-tårta, Varmrätt: entrecote från gödkalv med nån slags ugnsbakad potatisbakelse med oliver i och paprikakräm/sås Efterrätt; Bröllopstårta med vit marsipan, ett lager med grädde+bär, tårtbotten, chokladmousse. Funderar på om Anna skulle ha sagt "Sara, det lyser liksom i dina ögon.. lite läskigt" som när vi åt på grillbuffé i thailand.;)
Under middagen så hölls en del tal bland annat av brudens och brudgummens pappor, Niklas som var bestman och sen även Lars gamla chef. Ett utav talen som måste ha varit det längsta höll på i minst 20 minuter och man satt och asgarvade precis hela tiden.=)
Efter middagen så skulle det dukas undan och lite av borden tas bort för att ordna ett dansgolv så sällskapet traskade över gården till ett hus där det blev det lite spex från några gamla lagkamrater och sen Erik å Peter.=) Sen blev det vidare fest med dans osv tills den beställda bussen kom kl 2 för att köra oss in till stan.
Var min första midsommar på 4 år som jag var ledig, lätt värt att inte tjäna ob-slantarna. ;)

Bild 1 från vänster Tärnor, brudbaret, bestman och marsalkar
Bild 2: Lilla Maya
Bild 3: Brudparet påväg in till middagen på Haganäs

RSS 2.0