Internet-dos

Sitter kvar lite i skolan efter att ha varit på eftermiddags-föreläsning. Man måste ju få sin dos av internet med onödiga nyheter, läsa bloggar och facebook såklart.;)

Hmm.. borde kolla upp lite recept eller nått så jag har lite kul förslag på vad man kan laga för matlådor.
Jag har ett så spännande liv.;)

En olycka kommer sällan ensam

Jag tror verkligen att turen har kommit in i mitt liv just nu.. jag har blivit förkyyyld.=( sitter å snörvlar i skolan.. tror att det inte var nån bra idé att traska runt med flipflop i fredags... kanske.=P
Har nog aldrig haft ett horoskop som passade in så dåligt som dagens horoskop på aftonbladet:
Tvillingarna 22/5-21/6
Du får en perfekt dag för romantik i alla former. Dessutom en lyckad dag för dig som älskar att shoppa.

Elle's lät mer realistiskt men inte så roligt kanske.=P
Tvillingarna
Måndagen blir inte så lugn som du skulle önska att den blev. Det har skett ett missförstånd under snare delen av förra veckan och nu måste du reda ut det innan kaos uppstår.

Nää, nu ska jag sluta slöa och börja engagera mig i labben som börjar om en stund.

Jävla dator

Jaa, min älskade dator har fått för sig att somna in. Så om jag blir sämre än vanligt på att uppdatera så har jag i alla fall en bra anledning.;)
Sitter nu i skolan och ska försöka skriva klart en del av en labbrapport som ska in imorn.. Trevligt att sitta i skolan en söndagkväll.. det är verkligen det man vill göra istället för att sitta hemma i soffan.:P
Hängde med Linn ner till Nordstan och var lite smakråd när hon skulle inhandla lite kläder.=) tänkte jag skulle passa på att lämna in min dator när man ändå skulle ner till stan... Jag köpte datorn på expert, tänkte att det var bättre att köpa den på experts onlinebutik istället för någon annan onlinebutik så man iaf visste var man kunde läma in datorn ifall det skulle bli nå problem. Dum som man är. Självklart så kunde man inte alls lämna in den där så att dom skickade in den.. utan jag  är tvungen att ringa kundtjänsten och ordna med grejs som jag ska skicka in den i... blää.. fast det gjorde ju ingenting att jag blev tvungen att släpa runt på den jäkla datorn under våran shoppingrunda wiie. puckoexpert.
Nee, ska väl skriva klart den andra skiten nu så jag kan gå hem nån gång.

Hoppas det inte bara är jag som har haft världens bästa helg.;)

Trissvinst ==>Räkfrossa

Gissa vem som skrapade fram en femhundring på triss igår?;) Jag såklart.:D
 Det måste vara nått speciellt med att laga tacopaj... för sist Linn lagade tacopaj så vann Madde 1000kr och nu när jag fick för mig att premiära med att laga en egen paj så vann jag lite kosing också.=)
Inhandlade lite räkor och minibaguetter för att fira vinsten, så nu är jag sjukt proppmätt. Funderar på om man är lite känslig mot vete lr nått för magen har svällt upp som jag vet inte vad, brukar bli så ibland när jag käkar vitt bröd. Är nog bäst man håller sig till det gamla hederliga knäckebrödet.=)

Tacopaj, tvättstuga och nya upptäckter

Japp, matlagning och tvättning är var kvällen har bestått av. Resultatet: Mkt paj å gott blev det också. Rena kläder såklart..
Har även gjort den otroliga upptäckten att jag faktiskt tycker om paprika. Funderade på om det bara gällde som ingrediens i tacopajen, men jag gillade även paprikabitarna som fanns i smörgåsen jag köpte i skolan!=) wiie, smaklökarna har börjat utvecklar sig alternativt börjat sluta fungera. ;)

Ett smalt smart-piller tack

Om det är någon som vet var man kan inhandla smartpiller så är det bara att höra av sig.=P Det skulle inte sitta helt fel med ett "tappa 10 kg över en natt"- eller "onyttig mat är äcklig jag äter bara morötter"-piller. Om man uppfann det skulle man kanske få ett par nobelpris eller i alla fall bli snuskigt rik. Skulle inte tacka nej till nått av det. Tills dess får jag nöja mig med att vara en pyttipannaälskande tjockis.=P
En lösning skule iof vara att ordna så att all elektricitet i min lägenhet skulle genereras genom träningspass på orbitrecen.

Nee, om man skulle återgå till att skriva på den underbara rapporten med stort R.;)

Gbg-Hemhem-Gbg

Jupps, nu har man varit hemma i Dalarna en vända.=) Hann väl inte med allt som man borde göra, men det kändes ganska skönt bara vara och ta det lugnt.
Torsdagskvällen spenderade jag hemma hos mamma och pappa med laxtorsdag.=) gött med mammas mat. Senare under kvällen började det snöa och när jag vaknade upp morgonen efter så var marken täckt med hela 2 dm!

Fredagen blev en promenix med mamma ner på stan, luncha på Dalarasten och sen hem till Åza och träffa underbara Anton för första gången. Stannade kvar hela eftermiddagen å umgicks med Åza, Maria å lite senare kom Daniel å Helena också. Standardmaten var såklart tacos! Det klassiska fredagkvällsnöjet i Säter är såklart hockey, så vi packade in oss i bilen med sommardäck och slirade mot ishallen.
Alltid kul att träffa lite gamla kompisar å höra vad som händer i deras liv. Det är lite sjukt att jämnföra livet med många som bor kvar hemma.. tänker lite på dem som har eller är påväg att få barn. Det svåraste att tänka sig in i är de som väntar barn nr 2.=P Träffade på Angelica som ska få sin andra unge om ca 6 veckor och hade börjat bli lite nervös. Själv ska jag ha tenta om 6-7 veckor och tycker det är nervöst å jobbigt nog!=P

Lördagen började luugnt, åkte in till brorsan en vända. Första gången på nästan 3 månader som jag körde bil!=) Vi åkte en vända till Kupolen, men jag hittade inge skoj. Lr vi köpte en radiostyrd helikopter som försenad födelsedagspresent till pappa.;) Passade på att åka förbi Maxi och köpa lite snask, lr snusk som David envisades att kalla det. Hittade ett par strumpor som det stod "Världens bästa pappa" på, så var såklart tvungen att köpa dem till pappa som farsdags-present.=) Komprimerade födelsedags å farsdagsfirande till en dag.
Kvällen bestod av mammas mat såklart å sen spelade vi "Med andra ord". Ett spel där man ska förklara ett ord för sina medspelare utan att använda själva ordet. Jag och pappa vann såklart överlägset flertalet ggr.=D Kändes nästan som julafton när hela familjen var samlad.=)

På söndagen inhandlade jag en ring gustafskorv och några förpackningar smörgåskorv. Sådana delikatesser har dom inte nere i götet, så det gäller att passa på att bunkra upp.=)

RSS 2.0