En vanlig fredagkväll?

Det är lite kul hur det kan bli... var hembjuden på en middag hos Linn, men det slutade med avenyn, miljonärer å en hel del champagne.. minus på kontot? inte ett dugg.=)
vissa kommentarer var  ju lite skoj... "oj, du ser ut att träna *Klämkläm på saras överarm*" ehh??

Får se om det blir att vi ska åka skridskor på heden imorn eftermiddag om man orkar.=)
Nu blire allt till att sååva om man ska orka att gå upp å tvätta imorn bitti!
Go natt!

...

Yes, nu har jag klarat av kursens första labb iaf, gick väl inte alls speciellt bra egentligen.. själva försöket misslyckades totalt, varken vi i gruppen lr läraren fattade varför.. men eftersom det var fler grupper som labbade så kunde vi ta deras resultat så jag har nått att skriva om i rapporten. =P

Om jag hade haft onödigt mkt fritid så hade nog jag också lärt mig att göra mig en snygg bloggdesign. Känner inte riktigt att jag har tid att bry mig om att lära mig själv och betala nån för att göra det känns inte lockande det heller.=P

Nee, nu ska jag tillbaka till skolan på föreläsning!

Räddad av fienden

Sitter och tittar på "Räddad av fienden" på svt1, ett reportage om andra världskriget. Man får följa en man som heter Tobias Rawet och överlevde koncentrationsläger. Han var den enda av alla barn i hans familj som överlevde.
Tycker det är så hemskt att höra om allt som hände under andra världskriget.. men kan ändå inte låta bli att se på dokumentärer och läsa om det, vilket jag tycker att andra också borde göra.
Reportaget innehöll även ett inslag där en fransk konstnär besökt Sverige för att tala inför folk, försöka förklara och övertyga dom om att förintelsen aldrig hade ägt rum och att gaskammrarna bara var påhitt... hemska människa.

Dagens horoskop



Tvillingarna 22/5-21/6
Du har tur, inte i kärlek men med ungefär allt annat.
Tisdagen passar särskilt bra för möten och samtal.

Upplyftande horoskop för dagen, förhoppningsvis sant också.=) Kärleken kan jag då vänta på, iaf om man har tur med allt annat.=P
Imorn äre dags för kursens första labb.. känner mig lite nervös faktiskt, vet inte varför.. men det ska nog gå bra.=) Dom som är ansvariga på kursen har fått för sig att vi ska skriva labbrapporterna enskilt ist för i labbpar som vi alltid brukar göra annars. Blää, får hoppas på att det går bra ändå.

Helgen med tvillingarna

I torsdags kväll runt 19-snåret hoppade tvillingarna va tåget på gbg-station och jag var såklart där för att möta upp dom.=) Vi begav oss hemåt och började festa till, vi skulle ju ut på pubrunda!=)  Kvällen blev helt okej mer eller mindre suddiga minnen, men såklart var både annelie och carina hyfsat bra på fotodokumentationen. lr.. annelie var mer inställd på egopics, menmen..;)
Vi höll igång till kl 6 då vi slängde ut de sista efterfestarna och snarkade ikapp ganska direkt efter att dörren slagit igen.

Fredagen spenderades mestadels i sängen och frukosten intogs runt kl 15 när jag kom på att det kanske var dags att bjuda gästerna på lite mat. Fredagkvällen var vigd åt musikalen Mary Poppins som skulle äga rum på Gbg-operan.=) Åkte förbi en sväng hos Linn för att se hur hon mådde efter rundan och lånade skrivaren för att skriva ut biljetterna. Sedan var det dags för middag å en runda nere på nordstan innan vi traskade mot operan, duktig som man är så hade jag ju faktiskt kollat på kartan var vi skulle.. men var ändå tvungen att fråga lite efter vägen så vi skulle hamna rätt.. kvinnan vi frågade såg nästan skräckslagen ut när vi gick mot henne för att fråga om vägen.. men hon lugnade ner sig när vi frågade om Operan.=)
Uppträdandet var jättebra.=) eftersom jag inte har varit på någon riktig musikal förut så har jag iof inte så mkt att jämföra med, men var kul att se och lyssna på duktiga skådespelare, extra spännande att se hur det såg ut inne på operan också.=) Vi hade platser uppe på en av balkongerna, så vi kunde även se ner i "gropen" framför scenen där hela orkestern satt och spelade.=) Efter 3 timmar på operan så var vi ganska nöjda med att gå hem och krypa ner i sängen igen.

På lördagen så åkte vi ner en vända till nordstan och kollade i lite affärer, traskade in på akademibokhandeln och inhandlade ett frågespel så vi hade nåt att göra på kvällen. Var nå poketversion av TP fast det hette MIG (Mobile Intelligence Games). På vägen hem så åkte vi till Ica Maxi för att inhandla ingredienser för att tillaga tacos, det mesta som införskaffades innehöll vitlök. Och som Annelie sa så "Vilken tur att ingen av oss ska hångla ikväll!"
Till förrätt käkade vi vitlöksbröd med tzatziki. I tortillabrödet hade vi även då tzatziki, guacamole och salsa (vitlöksmak såklart) till köttfärsen och grönsakerna. Som tur var så fanns det tzatziki kvar till tortilla-chipsen vi snaskade på efter nån timmas spelande. ;)

Nu ska jag återgå till pluggandet, var inte så pigg på att gå till skolan i fredags så jag har lite att ta igen.

Dumma Anna

Eller.. jag får väl skylla mig själv när jag får en länk till en spelsida och sitter som fastnaglad framför dataskärmen i flera timmar fast jag bestämt mig för att plugga matte!=P Ill illa!

Imorn kommer twinsen!=) tänkte ju att man skulle vara duktigt och bli klar med veckans plugg, roligare om man kan slappna av på helgen. Menmen.. får se till att gå upp i tid imorn.. å inte snooza å somna om. Känns som om det blivit mitt signum..
I morse var klockan ställt på 7.. kl 11 vaknade jag med mobilen i handen.. missade samtal å sms. Duktiga jag.
Nee, nu blire sova!

Skolstart

Jupps, nu har skolan börjat igen.. eftersom jag var så duktig å varit uppe alldeles för sent både fredag å lördag så kunde jag inte somna i söndags.. sov ungefär 2-3 timmar natten till måndag. Jag var ju inte överdrivet pigg igår om man säger så.=P

Idag har jag inte något schemalagt, men ska försöka få lite vettigt gjort iaf. Hade tänkte mig en promenad på förmiddagen, men kände att sovmorgon också var en ganska bra idé.=)

Dagen:
- Diska (min favoritsyssla)
- Städa (dammsugning  å skura)
- Veckans matte (kan vara en bra idé att kolla över)
- Matlagning (en frys full med matlådor låter ju inte helt fel)
- En promenad (om det finns tid över.;))

Bäst jag sätter igång så man hinner med allt, har tagit det alldels för lugnt på förmiddagen!
Börjar med att koka lite kaffe.=)

Skaldjursfrossa och alldeles för långa sovmorgnar

Mmm.. idag gick jag upp kl 13.50(!!), hade iof vaknat en del ggr innan.. men inte tror man väl att man kommer att somna om å sova till efter middagstid.. Uscha.. får se till att gå upp tidigt imorn så man vänder tillbaka dygnet så jag överhuvudtaget kommer kunna vakna runt 6.30 på måndag.
Att jag vaknade så sent kan iof bero på att Anna var här ganska länge igår.. vi käkade färska räkor och vinkokta musslor.=) sen satt vi å drack vin och snackade skit hela kvällen.=) Vi kom på vad vi ska ha för utklädnad när våra nollor ska ha tacksitts. Jag, Anna och Linn ska gå som powerpuff-pinglorna. :D När klockan började närma sig 3 så drog hon sig mot spårvagnen.

Ska försöka få lite vettigt gjort idag.. ska nog baka lite matbröd och även fixa iordning lite matlådor... är lite sugen på tomatsoppa med bambuskott.=)

Storstädning

Tog en liten paus från pluggandet och började rensa lite i lägenheten, passade på att packa upp resväskan som jag hade med hem över jul (bättre sent än aldrig). Packade ner lite soffkuddar som jag verkar ha i överflöd och slängde ner resväskan och backpackingryggsäcken i förrådet. Lite mer plats att röra sig på.=)

Drömmar

Det är lite dumt med drömmar ibland.. man kan ju få för sig att man saknar någon eller något.=P

Eftersom jag lyxade till och powernapade lite på eftermiddagen så kan jag inte sova nu.. Duktigt Sara!

Katt

Om jag hade en kattunge så skulle jag döpa honom Glenn.. för alla heter Glenn i Göteborg? Jag vill ha en kattunge!:P

Paus

Lite paus får man ta när man tentapluggar.. Man lär ju käka iaf, käkade lite smarrig pyttipanna med färska champinjoner å stekt ägg.=)
Denna lunchrast har dragit ut lite på tiden.. cirkus 2 timmar nu, tyder på att det är dags att återgå till böckerna.
Varför går tiden så fort när man behöver den som mest?

Pannkakans förbannelse

Bara för att jag har varit sugen på pannkakor i en hel evighet så berättar alla andra att dom har käkat just sådana.:P Det är nästan så att dom förföljer mig... På jullovet käkade Åza pannkisar, helena berättade igår att hon skulle steka... dom pratade om pannkakor minst 2 ggr på teve igår å idag så säger Anna att hon åt blåbärspannkakor till frukost!

Så.. vad blir det till middag? Om jag inte är för lat så kanske det blir pannkakor.=) Måste traska bort å köpa grädde först bara.

Pluggdisciplinen är på topp...

Jaa, eller är det inte det när man ställer väckarklockan kl 8 å sen inte vaknar försen 12 (!!!) för att man är förkyld å täppt i öronen! (Nästäpptheten har släppt och satt sig på öronen istället, världens hit.)
Tiden går alldeles för fort för att det ska kännas bara... Visst man får in ett å annat i hjärnan, men man kan ju inte proppa in hundratals sidors information i timman. Det bästa vore ju om man verkligen vaknade den tid man tänkt sig så man hinner med lite mer.

Nee, nu ska jag traska ut en vända och köpa lite pluggsnacks.=) ska leta efter nån billig diskare/städare bland hyllorna när jag ändå är där.. willys brukar väl ha det mesta?

Irriterande ord

Mmm.. jag har kommit på ett ord jag tycker mindre bra om...  frippa! USCH.

Host å host

Jadu, snart har man väl lyckats hosta av ett revben lr två. Hostar är nämligen det enda jag gör nu känns det som, det är därför jag skriver blogginlägg mitt i natten.=( Jag vill sooova så jag orkar plugga imorn, men det verkar inte spela nån roll att jag har käkat hostmedicin. Blää!

Nää, ska försöka göra ett nytt försök

Feber

Gasch, man var uppe helt i onödan till kl 4 lr vad klockan nu blev.
Igår låg jag deckad i sängen heela dagen med feber, trevligt värre. Speciellt om man inte har nån alvedon hemma. Till slut så hittade jag på paracetamol piller (typ alvedon) som jag köpte på 7-eleven i thailand. Dom heter lite passande "Sara".;) Är helt sjukt hur enkelt det är att handla medicin utomlands. Fast att det värktabletter på snabbköp är väl egentligen bara bra, oftast har ju apoteket bara öppet mån-fre å lördag på vissa ställen.
Det var så himla länge sedan jag hade feber att jag glömt bort hur drygt det är. Känner mig som en svettig klimakterietant när jag knaprat alvedon. Iiisch, jag vill bli frisk nu!

Men kötta

Men kötta lite å vinn nudå! Annars har jag stannat uppe å blivit övertrött å febrig helt i onödan.:P

Snart Gbg

Beställde tågbiljett igår och redan på måndag beger jag mig ner till götet igen. Tycker det är lika bra att komma ner tidigt så man kan komma igång med plugget och få lite ordning på lägenheten. Storstädade iof alldeles innan jag åkte upp innan jul, men det skadar inte att ha lite tid att rensa ut hyllor, garderober, skafferi osv.

Usch va slappis man har blivit när man varit hemma, blir handling å storkok när man kommer ner så man kan fylla frysen med lite matlådor innan skolstart. Förhoppningsvis så hinner man komma igång med promenader och sådant också.=) Mamma och jag har satt upp lite mål inför sommaren, får se hur det går.=)

Man slutar aldrig att förvånas

Nyår blev trevligt med mkt nytt å trevligt folk.=) charmen med sista minuten-planerna är att man vet aldrig hur det utvecklar sig. Det känns ju bra att man har kompisar som bryr sig om en å bjuder med en på lite trevligt partajj då och då.=) Tack Helenan.:)

Sen så finns det ju saker man bara blir otroligt matt på, men det är väl ingen idé att ödsla energi på så... nä, nu bryr jag mig inte längre.

RSS 2.0