Trötter

Imorn åker jag hem till Dalom!=) håller tummarna för att vi ska slippa halka å snö.

Usch va trött jag är... var lite komiskt i morse.. hade lock för örat eller nått och låg och sov på andra örat.. så det tog ett bra tag innan jag vaknade av väckningslarmet. =P


Ledighet, shopping och ET-rajj

Gårdagen var min första helt lediga dag på jag vet inte hur länge. Helgen mellan att man skrivit tenta och väntar på att de nya kurserna ska börja känns alltid lite konstiga. Man vet inte riktigt vad man ska göra utan skuldkänsorna över att man egentligen borde plugga.. så jag la lite tid på att undersöka kurslitteraturen inför en av kurserna som vi ska börja med imorn. Skulle bara tjäna 15 kr på att beställa den på internet istället för att köpa den nere på Cremona, så då köper jag den hellre där än att vänta en vecka på att få den på posten.

Jag, Anna och Linn hade bestämt oss för att utnyttja vår första riktigt lediga dag med att ta en vända på stan för att kolla ut shoppingutbudet nu när man ändå kan fundera på att man kanske har råd att köpa någonting. Men så fort man steg av spårvagnen vid brunnsparken och fick lite smått panik så kände man sig som vanligt som en idiot som fått för sig att lördagen en löningshelg är en bra dag att spendera i affärer. Hatar att gå runt å trängas bland allt folk. Jag spenderade iaf inte mer än resan ner på stan och hem igen. Var sjukt omotiverad att kolla på kläder och kunde inte hitta nånting som jag tyckte var värt att vänta i kö på en provhytt för att prova. Vi käkade sushi till lunch, så nu kan iaf ingen klaga över att jag inte har provat det, men vet inte om jag är så sugen på att prova det igen.;)

Även om gårdagens trevliga tjejkväll med tacopaj och SATC-filmen hade varit lugn så var jag inte överdrivet partysugen när det började bli eftermiddag. Under hela veckan så hade jag sett fram emot att det skulle bli fest på lördagen, nånting var man ju tvungen att längta efter under det otaliga timmarna man suttit i biblioteket och tentapluggat.

Menmen, Linn kom hit å vi drack nån öl och bestämde oss för att traska mot Nox och folket. Trodde inte att det fanns nånting som skulle kunna ändra min negativa inställning till kvällen, men det är tur att man har fel ibland.=) Efter att nykter ha suttit och studerat det fulla ettorna och druckit ett par öl, blivit utsatt för suspekta raggningsförsök osv, så blev kvällen till slut faktiskt ganska lyckad. Trevligt att träffa lite nytt folk och såklart allt gamalt folk.

Nu ska jag försöka vara lite duktig på min lediga dag och sortera tvätten så jag hinner ner innan nån snor min tvätttid.=P

När vinet glöder i de fyllda glasen..

Gaah, har skrivit sista tentan idag så nu äre ledigt hela helgen.. på måndag börjar de nya kurserna.=P Ikväll ska vi fira med lite bubbel och tacopaj.=) Linn inhandlade SATC-filmen också, så vi ska nog ta å glo på den också.. så det blir riktig tjejkväll.

Tänkte ta och åka hem till dalarna en vända nästa vecka, åker på torsdag och stannar tills söndag!=)

Man kanske skulle ta och diska å städa undan lite innan folket börjar droppa in.
Ha en bra kväll, det ska iaf jag!=)

Mornmorn

Jaa, idag äre onsdag.. bara två dagar kvar till sista tentan..=P
Har typ inte sovit någonting i natt utan vänt å vridit på mig å kollat på klockan... Menmen, det är väl lika bra att gå upp om man ändå inte kunde somna om. Har nog inte tid med sovmorgon när jag ska tentaplugga heller. På lördag får jag sova.=) å det är nog bra om man sover länge så man orkar med ET-rajj på kvällen. ;)

Idag blire powerplugg hela dagen! ska bara slänga i mig sista smörgåsbiten å kaffeslurken så är jag på g till skolan.
Ha en bra dag!=)

Va blev det??

Har tagit beslutet att utöka mitt medlemskap i viktklubb.se.  Tänkte det kanske skulle vara dags att gå ner dom 10 extrakilon jag la på mig första halvåret jag flyttade hemifrån.=P Viktklubb, orbitrec och tränings dvd's, jag har allt jag behöver.. nu är det bara att ta tag i det. Får se om en liten tävling med pappa om vem som kör flest km på orbitrecen kan motivera mig.=)

I julas när jag var hem så fick jag mer än en gång frågan om jag var med barn... Själv skulle jag aldrig komma på tanken att fråga något sånt om jag inte var 100% säker på att personen i fråga verkligen ska ha barn.. Efter det så sa jag kanske inte varje gång, men ofta när man  träffade någon jag inte träffat på ett tag att:
"Innan du frågar.. Nej,  jag ska inte ha barn jag är bara lite studenttjock!"=P En del skratt blev det, men det skadar ju inte att driva lite med sig själv ibland.
En rädsla jag har nu är att om jag har gått ner i vikt till jul nu så kommer folk fråga
-  Va blev det för nått??
- Vadå blev?
- Jaa, pojke eller flicka?
Säter i ett nötskal.


Yeey!

Fick mail från CSN idag.. så nu är det bekräftat att Jag är rik! eller jaa, att jag får studiemedel fram till jul iaf.=) Knäppt hur glad man kan bli av lite kosing.
Efter att jag å Anna pluggat i biblioteket i skolan så passade vi på att fira att vi fått CSN.. genom att åka ner till Nordstan å mitt älskade Clas Ohlsson.=P En perkulator och en miniradio till köket fick det bli.=)

Firandet slutade inte där utan jag gick förbi Tempo och köpte lite lyxvaror påväg hem.. ehum.. picnic-bog som jag varit sugen på ett par veckor men som inte riktigt passat in i min minibudget.. vindruvor, mjukt tunnbröd å rökt kalkon.. jag är så bortskämd med lyx.;) Första gången på ett par månader jag käkat köpt mjukbröd.. har endast köpt knäckebröd och bakat frallor själv. Man är liiite duktig ibland ändå.=)

Ska glo lite på de gamla termotentorna nu igen.. får se om man lär sig något nytt.

Börjar bli lite trött...

.. på att plugga termodynamik... Visst, jag lär mig fortfarande en massa när jag sitter å pluggar.. men borde jag ju kunna allt nu?=P




Jag har antagligen blivit rik igen iaf, men man får väl inte hoppas på för mkt.=P

Lite avis..

Usch va avundssjuk jag är på att innebandysäsongen har dragit igång igen.. jag vill också spela! Helena har ju till å med börjat å allt... jag drömde om min innebandyklubba i förra veckan.. SÅ avis är jag.;) Skulle inte vara samma sak om jag försökte komma med i nått lag här nere.. är skapligt absolut inte tränad över huvudtaget, så man skulle inte kunna bli annat än utskrattad.=P Får se till att träna lite innan jul så kanske man kan vara med å träna lite iaf.=)

Gjorde lite trevlig shopping igår...lr kanske inte riktigt.. 250 kr för världens tunnaste bok "Data och diagram- Energi och kemitekniska tabeller" En hel bok fylld med siffror och suspekta diagram. Meen, allt som får mig att klara tentan är väl en investering.

Har hört att veckan innan tentaveckan och under själva tentaveckan ska vara de veckor som studenterna har som renast i sina lägenheter... allt för att slippa plugga, så tokstädar alla istället.. Synd att inte jag är sådan. Funderar på om det till å med är renare hemma hos brorsan än vad det är hemma hos mig..=P Kanske borde ändra mig angående att ha efter-tenta-fest här ändå. Det enda som får mig att vilja städa är vetskapen om att det ska komma hit folk.=)

Tack...

...gode gud för att jag äntligen fått sova! Visst att jag inte har världens sovmorgon och jag somnade inte kl 22, men jag slapp den suspekta hostan som jag haft sen i fredags.

Var å shoppade mat för veckan igår, så äääntligen så har man knäckebröd å ost hemma så man kan käka en riktig frukost.=) Undrar om det bara är jag som tycker att knäckemacka med ost är en riktig frukost?=P verkar som många andra bara måste ha juice å fil å yoghurt å jag vet inte vad.

Nee, nu ska jag traska till skolan!

Den som mognar sist har roligast längst

Helena tjötade på mig nu å undrade var jag hade tagit vägen?? Skulle jag också ha ett bloggstopp?=P Men icke då, jag har bara hållit på å pluggat å grejjat så jag har inte riktigt orkat komma på nått att skriva om.

I torsdags så var vi på Tacokväll i Nox å käkade smarrig tacos å tacopaj som Häks ordnat åt alla som ville komma.=) blev ett par öl.. å sen så snackade Anna med sin pojkvän som tydligen firade att han å hans kompisar fått godkänt på sitt examensarbete. Så dit drog vi.=) Efter lite Karaeoke och rom (blää) så traskade vi ner till en bar runt hörnet, Anna var för ung för att komma in så hon å Johan drog hemmåt. Jag å johans två kompisar traskade in en vända innan det var dags att bege sig hemmåt till studentghettot. Träffade på Jonas å hans kompisar i dörren påväg in. Eftersom det var så sent å jag inte orkade sitta 24 min(!) å vänta på min spårvagn så sicksackade jag över avenyn å näckrosdammen. Vilket man egentligen inte alls ska göra som ensam tjej kl 2 på natten. Dagen efter var det lite svårt att gå rakt, men kl 10 så satt jag iaf inne i övningssalen på Termoövningen.

Igår var jag och hälsade på Marléne på Lindholmen.. Thomas har varit hemhemma över helgen, så hon kände sig lite ensam. Vi goffade i oss vindruvor,ost å kex å cola.=) glodde på teve gjorde vi också. Ett roligt inslag på kvällen var när vi kollade in lunarstorm för att glo igenom hela min dagbok/blogg från gymnasiet.. därifrån jag tog rubriken..=) tycker den sammanfattar min gymnasietid ganska bra.=) Förstår inte hur man kan fylla en blogg med så många nördiga matte/fysikskämt, internskämt som jag glömt hälften av å ja, jag vet inte va, saftkontakter och fester på soltorgs kårhus. Många skratt blev det!=P

Gjorde ett pluggschema igår.. sträcker sig över veckorna inför tentorna och innehåller praktiskt taget allt jag ska gå igenom inför dagen E.(EfterTenta-fest) ;) MEN det sprack väl redan igår.... ska försöka jobba ifatt lite idag, så får vi se hur mkt jag får omorganisera i schemat.
NU blire pluggpluggplugg!

Fredag!

Jahapp, så var det fredag då. Vanliga människor brukar gå ut och festa på fredagar, men eftersom jag är student så är jag bakis efter att ha festat lite mer än planerat igår. Ikväll blir en lugnt hemmakväll med lite plugg å glo på SATC, funderar på om jag ska traska upp te krokens å köpa lite läsk å popcorn.=)

Idag så var det minnesstund i skolan för en killen som tog livet av sig för ett par veckor sedan. Liknar bara mer och mer det som hände på gymnasiet... Han hade tydligen också använt tåget...

Nee, efter att ha slappat alldeles för länge så ska jag sätta igång med plugget så jag får nått gjort..

Powernap here we come.=)

Nu har jag varit i skolan å tentaångestkurs.. kom precis hem för powernapen jag längtat efter sen jag gick upp i morse!=)

Såvasåvasåva, sen öl å tacos! å tyvärr Helena.. sista anmälningen var igår lunch.;)

Powernap, ge mig

Goo morron goo morron! Helst skulle jag bara slängt iväg den alarmringande mobilen å vänt mig å somnat om.. men icke!=P fast det får nog ta å bli en liten powernap innan jag går till Tacogrejjen ikväll..

Ha en bra dag! Det ska jag iaf ha.... om jag lyckas hålla mig vaken.;)

Date

Jag hade egentligen planerat en låång date med mannen i mitt liv: Matte Book ikväll, men jag råkade fastna vid datorn som så många ggr förr.. Eller jag har faktiskt räknat lite iaf.=) bättre än ingenting alls.

Blev klara med sista laborationen idag också, inte alls skönt att veta att man inte behöver labba på iaf några veckor. Nu är det "bara" tentaplugg som gäller, usch va jag längtar.=) Kan väl inte direkt ta åt mig äran av att vi klarade av labbuppgifterna, var lite väl tankspridd för ovanlighetens skull.

Imorn är det tacokväll med Øhl! perfekt kombination.=)

Onsdag

God morgon! Nu är det mitten på veckan... vilket betyder att det bara är 1,5 vecka (!!!) kvar till första tentan..öörk.. tentaångesten börjar väl snart infinna sig snart... men som tur är så har jag börjat gå på tentaångestkurs.... så den här gången kanske det går lite bättre.. nästa träff är imorn torsdag.=) Lite smått komiskt att dagen innan min sista tenta ska vi ha en träff.. då kommer man ju verkligen kunna koncentrera sig på mötet å inte alls vilja vara hemma och plugga?! nejnej..

Hmm.. idag ska jag vara i skolan ända till kl 17.. kommer genomföra den sista laborationen kl 13-17, hoppas att det går bra. har hört rykten om att de andra grupperna blivit bjudna på lite fika också, så det låter väl inte helt fel..;)

Bäst jag sätter fart så jag kommer iväg nån gång.. Linn kanske inte är så glad över att jag oftast kommer en timma senare än vad jag säger från början.=P
Ha en bra dag!

Katten


Linns nya misse... Vet inte om namnet är bestämt än, men mitt förslag är Katten, Kattfan lr Fisen. =P Zombiekatten skulle funka om man kollar på den här bilden.;)



Budget is the shit.

Det har varit en väldigt händelserik dag, precis som vanligt... Skola 8-15, gjorde klar uppgifterna inför sista labben vi ska göra imorn och var förbi labbhandledare å redovisade uppgifterna från labben förra veckan. =)

Sen så pumpade jag däcken på min übersnygga cykel så jag kunde cykla bort till willys stormarknad så man kunde veckohandla. Tog en bild på cykeln nyss så jag kunde visa upp den, men den försvann mystiskt.. bilden asså inte cykeln..:P Var såå duktig på att planera och approximera köpsumman också.. diffade bara på en ynka krona.:D Känner mig lite duktig som lyckades hålla mig inom ramen för den nyuppsatta strikta budgeten jag ska hålla fram till jul..Sen hade jag tänkt bli rik igen.=P

Good morning sunshine!

Mornmorn! Pigg och glad.. eller kanske inte riktigt.. blev nog lite väl sent igår, iaf när jag ställde klockan på 6.30.. men var ju tvungen att kolla på det obligatoriska SATC-avsnittet innan jag somnade.

Huuga för tidiga mornar. Menmen, nu har jag käkat frukost. Det blev te, omelett å makrill å en knäckebrödsbit.=) Bäst jag går å borstar tänderna innan jag dra så jag slipper gå runt å stinka makrill hela dagen.=P

Saras kväll i tevesoffan.=)

Har precis sett mitt första avsnitt av Färjan... lite intressant att se hur dum man kan bli av lite alkohol. Tur att jag inte varit ute och åkt på någon båt.=P Kvällens nästa program blir såklart CSI, nya avsnitt tror jag det är till och med.=)

Brukar hålla mig uppdaterad om vad som händer hemma i Dalarna nu när man inte hinner åka hem så ofta.. dagens skörd av nyheter:
SÄTER,Vildsvin i tätorten Vildsvinen breder ut sig mer och mer. Nu kommer rapporter om att vildsvin synts i Säters tätort. - Härom kväll kom en stor vildsvinsgalt och gick över riksvägen vid Statoil, berättar en Säterbo för tidningen. Därmed bekräftas ett rykte som funnits en tid om att det finns vildsvin nära Säters centrum.
[ http://www.dt.se/nyheter/sater/article358550.ece ]

Tur att man inte bor hemma när det är så mkt action! ;)

Själv så traskade jag förbi en bilbrand häromdagen, råkade hitta en artikel om det på gp.se när jag kom hem. Tydligen så hade det varit en explosion och grejjer också. Hade lite bråttom till skolan så kollade inte så noga, var redan lite galna människor som stod alldeles för nära och skulle glo. [ http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=449275 ]

In i dimman...

eller ja.. in ibloggträsket.. =)

Eftersom Helena bestämt sig för att återgå till bloggandet så tänkte jag att jag skulle börja jag med. Måste ju rapportera om mitt extremt händelsefulla liv som student på Chalmers.
Plugg, plugg och åter plugg, i alla fall de närmaste två veckorna... sen blir det eftertenta-fest och sen börjar det om igen.. pluggpluggplugg å jullov.

Sådär, nu behöver jag inte blogga mer förren till jul!;)

RSS 2.0