Full 17.11?

Njae, inte rikigt är bara lite vinlullig.=)
Dagens citat: Madde: "Vi kanske ska gå om lite kurser, det är ju så jäkla kul att gå i skolan... eller ja.. förutom läsvecka 7"
Vi ska strax traska bort till Wok house å käka lite. Är nog bäst man grundar bra, men vet aldrig vad dom har hittat på för käk.=)

Gråöga

Fick ett sms kl 23 från Anna som tyckte jag skulle komma till gasquen.;) Hade precis pillat ur linserna också, så det var lite för sent...jag tror det räcker med sittning både fredag och lördag.=)

Har haft färgade linser idag, gråa. Tänkte att det skulle vara onödigt att slösa linser när jag ändå bara skulle vara hemma, men eftersom jag tänkte  vara lite effektiv och plugga ute i solen så var jag tvungen att ha ändå. Tog ett par färgade vilket kanske låter lite konstigt, de är väl dyrare?! Icke sa nicke, fick med lite prover på färgade endagslinser förut när jag beställde vanliga så dom var gratis. Jag tycker det är ganska drygt att ha färgade eftersom pupillen ändrar storlek men inte färgen. Så då ser man färgen när pupillerna vidgas och det blir suddigt. Gillar det inge vidare när jag är i skolan och man behöver se bra så man kan anteckna osv. Dom är inte speciellt snygga heller, ser ut som om nån unge har ritat ett öga i paint. Ser lite lagom stirrig ut på bilden, vackert vackert.;)

Har försökt få lite ordning i lägenheten så jag slipper skämmas imorn när Madde hänger med hem innan sittningen. Har hunnit med en del, får köra resten imorn. NU blire sååva!

Livet är härligt

Jag är lite dålig på det här med att uppdatera bloggen... När man inte gjort det på ett par dagar så glömmer jag nästan bort att jag har en. Efter lite påtryckningar från Falu-håll så var det väl dags att skriva lite.

Har tvättat en hel del kläder idag, hämtade nyss sista maskinerna. Jag hade faktiskt tänk ta ett kort på dom äckliga å luddiga filtrena i tumlaren som aldrig brukar vara rengjorda, Helena vill så gärna se.;) MEN, plötsligt händer det! Idag var dammfiltren rengjorda och hör och häpna, även tvättmedelsfacken var urtorkade!=) Jag gör en kvalificerad gissning på att det var en tjej som där innan mig, lr?=)
Ska försöka vika ihop och hänga allt på tork så jag kan sätta mig ute i solen med lite plugg.=) Strålande solsken är det idag och har sett en del folk som suttit ute och solat när jag sprungit mellan lägenheten och tvättstugan. Kändes inte som nån idé att sätta sig ute med filt och sånt om jag skulle bli tvungen att slänga in det varje gång man skulle hämta tvätt. Håller tummarna för att ingen har tagit min favvoplats med ryggstöd.;)
Pluggiplugg, sen så är det snart sommar. Då kommer vi kunna ha fler dagar som denna:
helena, anton å jag i åzas kök
Observera tacoskalen, tacos är ju som känt nationalrätten i "SaraHelenaÅza"-land.;)

I torsdags så passade jag, Anna å Linn på att inviga Annas föräldrars nya balkong!=) Göttans värre, blev inte så mkt choklad för min del, satsade på chipsen istället. Det är dom som gömmer sig bakom Tania.=) Linn var glad att jag hunnit ta en bild där det fans lite choklad kvar, cirkus 5-10 min efter bilden är tagen så hade hon satt i sig alla hjärtan. Eller så går tiden bara väldigt fort när man är i  trevligt sällskap?=)


Jag vill också ha en hotdog

Slösurfade lite under en snabb pluggpaus.. råkade ramla över denna bild. Måste vara det sötaste jag sett!=)
Tyckte det skulle vara lite tråkigt att bara slänga in en länk så lånade bilden härifrån

Attans

Rotade precis i lite lådor i bokhyllan och hittade min pulsklocka å band.... men när jag försöker klicka fram så jag kan kolla pulsen så dör batteriet, just my luck.

Nostalgi

Snackade precis med Marléne på msn om hur gammal man känner sig ibland.. speciellt när man kan säga saker som "*nostalgisuck* kommer du ihåg sommaren man fick körkort?"
Kvällen jag fyllde 18 var en torsdag och är en dag jag minns väl. Det var väldigt lägligt gymniasiefest på kvällen, Soltorgsfest.=) Dagen efter hade vi både kemi och fysiklabb på förmiddagen, började kl 8... Om jag inte minns helt fel så labbade vi med alkoholer på kemin och läraren sa nått om att "idag ska vi labba med alkoholer, sånt kan väl du" till mig.;) hehe På fysiken satt Marléne mellan mig och en annan klasskompis som också hade varit lite glad i alkoholen dagen innan. Marléne påstod att hon blev full av våra andedräkter, men jag tvivlar på att det var lika illa som hennes efter yahoo-festen.;) Efter lunch hade vi fika med klassen för att fira in dom som precis fyllt år och dom som skulle fylla under sommarlovet. Sönntas kommentar när Monika räknade upp mig som en av dom som fyllt år: "hahaha ja Du fyllde då år igår!"

SM-guld, påskfirande och tågresa

Det har hänt en del de senaste dagarna, men har varit för lat för att skriva nått inlägg.=)
SM-guld blev det för mitt kära Färjestad iaf, kan inte vara annat än glad! När man börjat bli gammal å nervig så är det även en stor lättnad.;)
Igår åkte jag å pappan till Falun och lämnade in bilen jag haft hemma lite under lovet. På hemvägen hämtade vi upp David för att sedan åka hem och äta påskmiddag hela familjen. Varsitt påskägg fick vi också.
Idag 14.11 åkte jag från Säätä ner till Göteborg igen. Tog emot lite att åka ner igen.. men efter en stund på tåget med andra boken i Millennium-serien så var det inte så faligt. Kändes ganska bra ändå att komma ner. Beställde en pizza till middag, får vänta med att fylla upp skafferierna tills imorn.=P

Påsklovet har varit ganska innehållsrik men ändå lugnt och skönt. Har pluggat alldeles för lite, men man lär ju passa på att umgås med nära och kära också. Tror jag hann med det mesta jag ville hinna med. Träffade Annan, umgicks med Sara å passade på att få håret slingat, festade till på kåren tillsammans med Marléne+Sara+ tvillingarna+folk, umgåtts med Åza å Anton en hel del och hann med att träffa Helena en snabbis så vi kunde ha den obligatoriska taco-middagen. Det enda jag tyckte jag borde ha hunnit med var ett besök hos min favvo-gamling, men får väl ta igen det i sommar istället.=)

Nu ska jag ta mig ett bad och göra hårinpackning, glömde/orkade inte packa ner mitt schamp och balsam när jag åkte hem så det är ganska risigt nu.=P

Hockeyhockeyhockey

Jisses vilken match det var igår. Börjar bli lite för gammal för att det ska vara så spännande! En skön seger för Fbk iaf, får se om det blir guld redan ikväll.=) Om inte annat så gör det ju inget att man får se Kåbergs vackra skägg en match till.=P Hittade en fin bild från -06 på "Bruise Brothers" gulligt värre.
 

Träningsvärk

Åza fick för sig att hon skulle dra med mig på löpträning med fotbollslaget igår... Tyckte att det skulle vara en ganska dålig idé att säga nej med tanke på att jag försöker öka motionsdosen för att kunna komma i lite bättre form till sommaren. Varnade henne för att jag inte skulle orka springa speciellt långt och att hon kunde vara inställd på en powerwalk istället för en löprunda. Blev mer powerwalking än löpning som väntat, men man kanske inte kan förvänta sig nå annat när man inte har tränat på år och dar.=P Senast jag tränade regelbundet var väl innebandy för ett par år sen, men då jobbade jag väl hela tiden så vet inte om det blev så mkt träning ändå. Jag har väl aldrig varit nån som älskar löpning heller egentligen, roligare att träna innebandy eller fotboll än att bara springa å springa utan mål. Menmen, idag har jag som sagt lite träningsvärk. Har inte hittat en enda muskel som jag inte har träningsvärk i, fast man märker väl iof bara dom som man har ont i.;)  Kan knappast säga att det är den värsta träningsvärken jag har haft, det känns mest ovant med vetskapen om att man tagit ut sig mer än vanligt. Jag är nöjd.=)

idiotförklaring

Idag känner jag för att idiotförklara mig själv och min huvudräkning.;) Lite pinsamt är det, men man kan ju inte vara bäst jämt.=P

RSS 2.0