Bekräftelse? Ja tack =)

I dag när jag satt och skrev på min uppsats om övermedicinering av äldre som är examinationen av en MTS-kurs (Människa Teknik Samhälle) så blev jag lite fundersam hur jag skulle skriva. Skrev bland annat lite om hur inhyrda läkare skriver ut smärtstillande lite för lätt eftersom de inte har lika stor ansvarskänsla och uppföljning som fasta anställda osv. När jag sedan satt och kollade på kvällens Nyheter på tv4 så hade dem idag ett lite passande reportage om hur sjukvården gör patienter beroende av smärtstillande och problemet kring att just hur "hyrläkare slentrianmässigt skriver ut smärtstillande". :) Kändes ganska bra :) Eller ja.. att jag hade rätt asså, inte att det verkligen är så.

Man borde kanske bli lite bättre på att uppdatera bloggen. Är mycket man borde, sova till exempel.. jag borde ha somnat för länge sen. Bäst jag kryper till kojs så jag orkar gå upp å traska till skolan för att sätta mig och fortsätta skriva på uppsatsen. Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0