Helgen och veckan som gått

Har kommit på att jag börjat bli ganska duktig ändå =) Träningen denna vecka:
Måndag: vila
Tisdag: spinning bas med Valerie (mitt absoluta favoritpass)
Onsdag: kortare joggingrunda
Torsdag: Vila
Fredag: spinning medel
Lördag: powerwalk/jogg ~6 km
Söndag: ki-box

Onsdagens löprunda var egentligen inte världens bästa idé med tanke på att jag hoppade över core-passet pga halsont. Kunde dock inte motså frestelsen när jag för första gången i mitt liv låg i soffan i mjukisbyxor och tanken "Mjukisbyxor.. men nu är jag ju halvt träningsklädd... jag kanske ska ut och springa en runda??" dök upp i mitt huvud.  Hade redan bestämt att jag skulle gå en runda och handla på Maxi påväg hem, men nu provade jag på lite löpning/jogg för första gången på hundra år. Eller.. jag var iof ut å sprang med Åza i våras(?) nån gång, men då hade jag ju inte tränat nått annat på hur länge som helst, så det var mest en plåga. Nu tyckte jag att det var riktigt kul och inte alls så jobbigt som jag hade för mig att det var.

Igår hade jag tänkt försöka mig på en ny löprunda, men var så seg i benen att det mest blev powerwalk med vissa korta inslag av joggning. Testade även på en tränings-DVD som jag fått med en Fitness-tidning. "Ben och rumpa, stark & slank på 17 brännande minuter". Med tanke på att benen var ganska trötta efter rundan så körde jag bara lite av övningarna. Hade ändå bara tänkt kolla om det va nån kul dvd. Ändå lyckades jag få sendrag i båda baksida-lår musklerna samtidigt, otroligt skönt.. eller inte. :P Verkade dock vara en ganska bra dvd och 17 minuter hinner man ju alltid med. Borde egentligen träna överkroppen mer. Har mest blivit spinning och promenader hittills, men blir ju ki-box ikväll. Väntar mig minst lika mkt träningsvärk som sist vi var där. Huuga!

När jag precis var klar med dvdn så ringer mobilen. Det var Maya som undrade om jag ville hänga med till nått biljardställe med David å hans kompisar. Hade egentligen planerat att få lite besök och gå på trubadurkväll, men dom drog sig ur i fredags. Så Maya räddade min kväll :) Blev en riktigt trevlig kväll, folket var väl ganska dragna men eftersom jag inte hade förfestat så blev jag lite lagom salongs. :) Kollade upp idag hur mkt kalorier det var i det jag druckit under kvällen.. 2 glas vin, 2 cider och en öl.. runt 1000 kalorier?! är nog bara bra att man inte har varit på nå fester dom senaste veckorna så man slipper tänka på hur mkt kalorier man druckit.

Just ja, jag och Anna bokade tid för "gyminstruktion" på fredag. Vi ska gå igenom gymmet lite och jag antar att man får nått slags personligt träningsprogram. Ska bli kul att börja gymma lite. Senast var nog när jag och Marléne höll på med vårt projektarbete och fick gå gratis på ett gym på maserhallen :)



Funderar på om man ska försöka vara lika duktig med pluggandet som med träningen så man kommer någonvart i planeringen ;) Ska packa väskan inför ki-boxen och sen sätta mig med lite matte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0